تاریخ انتشار:1404/5/22
امضا تفاهم نامه همکاری میان شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست
اقتصادسرآمد- به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توسعه رویکرد مدیریت سبز در برگزاری نمایشگاهها، تفاهم نامه همکاری میان شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، تفاهمنامه ای در چارچوب اصل پنجاهم قانون اساسی توسط بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران و هادی کیا دلیری، معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.
اهداف اصلی این تفاهمنامه شامل ارتقای آگاهی عمومی درباره محیط زیست از طریق نمایشگاهها، نهادینهسازی مدیریت سبز در فرآیند برگزاری نمایشگاههای داخلی، کاهش اثرات منفی زیستمحیطی رویدادها، و ایجاد الگوهای پایدار در برگزاری نمایشگاههای سبز است.
در این مراسم کیا دلیری، معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست، با اشاره به بحرانها و چالشهای جدی زیستمحیطی کشور گفت: عبور از این شرایط نیازمند عزم ملی و تغییرات بنیادی است که آغاز آن از آموزش و فرهنگسازی خواهد بود.
وی تأکید کرد: مردم زمانی دغدغه محیطزیستی پیدا میکنند که خود را جزئی از محیط زیست بدانند. تلاش ما این است که با پیشگیری، مانع بروز مشکلات شویم، چرا که پس از وقوع بحرانها، اقدامات اصلاحی دشوار و پرهزینه خواهد بود.
کیادلیری افزود: ایران از جمله کشورهایی است که تنوع زیستی غنی دارد و حفاظت از آن یک ضرورت ملی است. محیط زیست یک مسئله اجتماعی است و توجه به آن شاخص رشد فرهنگی هر جامعه محسوب میشود. هیچ کشور توسعهیافتهای محیط زیست خود را تخریب نمیکند.
تأکید مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی ایران بر رویکرد سبز و توجه به مسائل محیط زیستی در کلیه رویدادهای نمایشگاهی کشور
در ادامه بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بینالمللی ایران، با تأکید بر لزوم رعایت اصول زیستمحیطی در برگزاری رویدادها، بیان کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه، تمرکز ویژه بر مسائل محیط زیستی و حرکت به سمت برگزاری نمایشگاهی سبز است.
وی افزود: در چارچوب این رویکرد، نمایشگاه سیاستهای حمایتی برای تشویق مشارکتکنندگان به رعایت استانداردهای سبز اتخاذ کرده و به غرفهداران پایبند به این اصول، مشوق های ویژه ارائه میشود.
بیکزاده افزود، اجرای این برنامهها گامی مهم در راستای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و فرهنگ سازی درجهت حفظ محیط زیست خواهد بود.
در پایان مراسم، مدادی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان، از برگزاری نمایشگاه بینالمللی محیط زیست در سطح ملی خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی و اصالت زیستمحیطی در کشور است. تشکلها و سمنهای محیط زیستی نیز به عنوان بازوی مشورتی، در اجرای تفاهمنامه همکاری خواهند داشت و استانها را برای ارتقای فرهنگ محیط زیست فعال میکنیم.
وی افزود: برند سبز بودن امروز یک اولویت فرهنگی و اجتماعی است. از ظرفیت تشکلها و فعالانی که در نمایشگاه حضور دارند، برای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست بهره خواهیم برد. همچنین، جایزه ملی محیط زیست با حضور رئیسجمهور در نمایشگاه بینالمللی محیط زیست برگزار خواهد شد.
اهداف اصلی این تفاهمنامه شامل ارتقای آگاهی عمومی درباره محیط زیست از طریق نمایشگاهها، نهادینهسازی مدیریت سبز در فرآیند برگزاری نمایشگاههای داخلی، کاهش اثرات منفی زیستمحیطی رویدادها، و ایجاد الگوهای پایدار در برگزاری نمایشگاههای سبز است.
در این مراسم کیا دلیری، معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست، با اشاره به بحرانها و چالشهای جدی زیستمحیطی کشور گفت: عبور از این شرایط نیازمند عزم ملی و تغییرات بنیادی است که آغاز آن از آموزش و فرهنگسازی خواهد بود.
وی تأکید کرد: مردم زمانی دغدغه محیطزیستی پیدا میکنند که خود را جزئی از محیط زیست بدانند. تلاش ما این است که با پیشگیری، مانع بروز مشکلات شویم، چرا که پس از وقوع بحرانها، اقدامات اصلاحی دشوار و پرهزینه خواهد بود.
کیادلیری افزود: ایران از جمله کشورهایی است که تنوع زیستی غنی دارد و حفاظت از آن یک ضرورت ملی است. محیط زیست یک مسئله اجتماعی است و توجه به آن شاخص رشد فرهنگی هر جامعه محسوب میشود. هیچ کشور توسعهیافتهای محیط زیست خود را تخریب نمیکند.
تأکید مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی ایران بر رویکرد سبز و توجه به مسائل محیط زیستی در کلیه رویدادهای نمایشگاهی کشور
در ادامه بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بینالمللی ایران، با تأکید بر لزوم رعایت اصول زیستمحیطی در برگزاری رویدادها، بیان کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه، تمرکز ویژه بر مسائل محیط زیستی و حرکت به سمت برگزاری نمایشگاهی سبز است.
وی افزود: در چارچوب این رویکرد، نمایشگاه سیاستهای حمایتی برای تشویق مشارکتکنندگان به رعایت استانداردهای سبز اتخاذ کرده و به غرفهداران پایبند به این اصول، مشوق های ویژه ارائه میشود.
بیکزاده افزود، اجرای این برنامهها گامی مهم در راستای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و فرهنگ سازی درجهت حفظ محیط زیست خواهد بود.
در پایان مراسم، مدادی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان، از برگزاری نمایشگاه بینالمللی محیط زیست در سطح ملی خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی و اصالت زیستمحیطی در کشور است. تشکلها و سمنهای محیط زیستی نیز به عنوان بازوی مشورتی، در اجرای تفاهمنامه همکاری خواهند داشت و استانها را برای ارتقای فرهنگ محیط زیست فعال میکنیم.
وی افزود: برند سبز بودن امروز یک اولویت فرهنگی و اجتماعی است. از ظرفیت تشکلها و فعالانی که در نمایشگاه حضور دارند، برای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست بهره خواهیم برد. همچنین، جایزه ملی محیط زیست با حضور رئیسجمهور در نمایشگاه بینالمللی محیط زیست برگزار خواهد شد.
برچسب ها : نمایشگاه بینالمللی ایران اقتصادسرآمد سازمان حفاظت محیط زیست
اخبار روز
-
راهاندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است
-
الگوی مصرف آب در سراسر کشور در دست اصلاح است
-
ایران در دسترسی به آب شرب شهری و روستایی جزو کشورهای پیشرو جهان است
-
پایداری صنعت شیلات جنوب کشور در سایه تنشهای منطقهای
-
تولید 21 تن خاویار پرورشی طی یک سال گذشته
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان
-
محیط اطراف بیمارستان محک پاکسازی شد
-
عبور عملیات بازگشت حجاج توسط «هما» از مرز ۲۰ هزار نفر
-
ترانزیت ریلی نفت خام قابل انجام است اما از نظر اقتصادی توجیه ندارد
-
دشمن آمریکایی-صهیونی برای فروپاشی ایران آمده بود؛ نتیجه، انسجام بیسابقه ملت ایران شد
-
چهلوهفتمین دوره آموزشی کالاهای خطرناک برگزار شد
-
حضور ایران در بریکس فرصتی راهبردی برای ارتقای دیپلماسی شهری و توسعه بازآفرینی شهری است
-
آغاز به کار پویش هرمزِ جان «شبکه ملی دریادلان»
-
کریدور انرژی سبز «خزر- دریای سیاه» به دنبال چیست
-
ضرورت راهبردی باز تعریف پدافندغیرعامل در جزایر هرمزگان
-
رقابت شدید چین و هند در آبهای مالدیو
-
محدودیتهای جغرافیایی در توسعه دریایی کشورها
-
سفرههای کوچکتر با نان گرانتر
-
آیا آینده اقتصاد ایران از کریدورها میگذرد؟
-
آبگیری 90 درصدی تالاب بین المللی شادگان
