تاریخ انتشار:1404/5/28
تاکید برای تقویت بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی

شتاب در توسعه شیلات کشور؛

تاکید برای تقویت بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی

اقتصادسرآمد- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی باید گام‌های مؤثرتری با همکاری معاونت بازرگانی وزارت جهادکشاورزی برداشته شود.

به گزارش اقتصادسرآمد، اکبر فتحی در چهلمین نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی افزود: حوزه بازرگانی باید بیش از پیش در زمینه بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی با هماهنگی سازمان شیلات ایران و تشکل‌ها ورود پیدا کند.
 
شیلات و اقتصاد دریامحور اولویت دولت چهاردهم
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که شیلات و اقتصاد دریامحور در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد، تصریح کرد: دولت برای اقتصاد دریامحور، ساختار نیز ایجاد کرده و در وزارت جهادکشاورزی اقدامات موثری از سال گذشته آغاز شده است.
 
وی در همین حال بر فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف گوشت ماهی در کشور تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت ماهی در ایران به حدود ۱۴ کیلوگرم در سال رسیده و این عدد باید افزایش یافته و جایگاه مصرف آن ارتقا یابد.
 
فتحی حل و فصل مشکلات تشکل‌های حوزه شیلات را ضروری خواند و گفت: این ستاد و کارگروه‌های تخصصی برای طرح  مشکلات و اتخاذ راهکار به منظور رفع موانع تولید و مشکلات بخش شیلات برگزار می‌شود.
 
وی درباره تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش شیلات نیز پیشنهاد کرد؛ یک کارگروه با مسئولیت سازمان شیلات و مشارکت حوزه بازرگانی و تشکل‌ها ایجاد و مسایل در آن کارگروه بررسی و حل و فصل شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیشترین استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها در دوره وزیر جهاد کشاورزی کنونی صورت گرفته است.

 

برچسب ها : اقتصادسرآمد وزیر جهادکشاورزی حوزه شیلات

اخبار روز
ضمیمه