تاریخ انتشار:1404/5/28
تاو ساحل اروند:
روایت یک نیاز استراتژیک در زنجیره تأمین مواد غذایی
اقتصادسرآمد- کانتینرهای مجهز به سیستمهای خنککننده، مهمانان باارزشی هستند که به مقصدهای دوردست حرکت میکنند. این کانتینرها حامل میوههای تازه، میگوهای منجمد یا واکسنهای حیاتی هستند—کالاهایی که پیش از رسیدن به مقصد ممکن است به دلیل نقص در حملونقل سرد، از بین بروند؛ اما امروز، هر یک از آنها ممکن است تعیینکننده امنیت غذایی یا سلامتی میلیونها انسان باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در این میان، تاو ساحل اروند بهعنوان یکی از فعالان صنعت حملونقل دریایی، با راهاندازی شبکهای تخصصی از خطوط حملونقل یخچالی بین بندرعباس و بنادر استراتژیک، گامی مهم در بهبود کیفیت و پایداری زنجیره سرد برداشته است.
چرا توسعه ناوگان یخچالی اینقدر حیاتی است؟
بر اساس اطلاعات جدید سازمان FAO، سالانه بیش از ۱.۳ میلیارد تن غذای تولیدشده به دلیل فساد، نگهداری نامناسب یا حمل ضعیف از بین میرود. جهانیترین تخمینها نشان میدهند که چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از غذا تولیدشده در طول زنجیره عرضه هدر میرود. این نابودی غذایی علاوه بر پیامدهای اقتصادی، سهمی قابلتوجه در انتشار گازهای گلخانهای—حدود ۸ تا ۱۰ درصد از کل انتشار جهانی—دارد .
بازار سرد در منطقه ما در چه وضعیتی است؟
برآوردها نشان میدهد بازار زنجیره سرد در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۴.۹ میلیارد دلار ارزش داشته و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰ به ۴۱.۱ میلیارد دلار برسد.
خدمات تاو ساحل اروند، با تکیه بر ناوگانی مجهز به کانتینرهای یخچالی استاندارد و تیمی متخصص، شامل: ردیابی لحظهای محمولهها، زمانبندی دقیق و قابلپیشبینی، حفظ دمای بهینه و کنترل کیفی مداوم است.
این خدمات به صادرکنندگان میوه، خرما، کیوی و میگوی منجمد، واردکنندگان موز و محصولات دریایی، و همچنین شرکتهای لجستیکی و فورواردرها این امکان را میدهد تا با اطمینان کامل، کالاهای حساس به دما را در مسیرهای بینالمللی جابهجا کنند.
چرا توسعه ناوگان یخچالی اینقدر حیاتی است؟
بر اساس اطلاعات جدید سازمان FAO، سالانه بیش از ۱.۳ میلیارد تن غذای تولیدشده به دلیل فساد، نگهداری نامناسب یا حمل ضعیف از بین میرود. جهانیترین تخمینها نشان میدهند که چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از غذا تولیدشده در طول زنجیره عرضه هدر میرود. این نابودی غذایی علاوه بر پیامدهای اقتصادی، سهمی قابلتوجه در انتشار گازهای گلخانهای—حدود ۸ تا ۱۰ درصد از کل انتشار جهانی—دارد .
بازار سرد در منطقه ما در چه وضعیتی است؟
برآوردها نشان میدهد بازار زنجیره سرد در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۴.۹ میلیارد دلار ارزش داشته و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰ به ۴۱.۱ میلیارد دلار برسد.
خدمات تاو ساحل اروند، با تکیه بر ناوگانی مجهز به کانتینرهای یخچالی استاندارد و تیمی متخصص، شامل: ردیابی لحظهای محمولهها، زمانبندی دقیق و قابلپیشبینی، حفظ دمای بهینه و کنترل کیفی مداوم است.
این خدمات به صادرکنندگان میوه، خرما، کیوی و میگوی منجمد، واردکنندگان موز و محصولات دریایی، و همچنین شرکتهای لجستیکی و فورواردرها این امکان را میدهد تا با اطمینان کامل، کالاهای حساس به دما را در مسیرهای بینالمللی جابهجا کنند.
برچسب ها : تأمین مواد غذایی اقتصادسرآمد صادرکنندگان میوه
اخبار روز
-
نشست راهبردی هیئت رئیسه انجمن بادبانی با نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی دریامحور
-
جایزه بایندُر برای فرهنگسازان دریایی
-
سرمایهگذاری پنهان برای زیستگاههای مصنوعی آبزیان
-
بهانه گیری ترامپ پشت توقیف نفتکشهای ونزوئلا
-
بازی منافع اقتصادی چین و امارات با جزایر سهگانه ایرانی
-
سهم ترانزیت دریایی از کیک تولید ناخالص جهانی
-
پیوند انسان و دریا از منظر درک علمی و تجربی
-
«سرآمد» رسانه اقتصاد حمل ونقل و دریایی ایران
-
به هنگامِ پاییزی منتشر شد
-
اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار پتروشیمیهای پارس به پروژه شیلاتی بوشهر
-
سومین جلسه کارگروه ملی مولد سازی برگزار شد
-
راهاندازی کریدور سریع ریلی بلاروس-ایران برای حمل کالا
-
لرستان میزبان همایش ملی آبزیپروری و فناوریهای نوین
-
افزایش 37 درصدی تولید میگو در کشور
-
نخستین کنفرانس مدیران بنادر و مراکز لجستیک کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آکتائو فزاقستان برگزار شد
-
فیلم| مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تقویت نقش ایران در شبکههای حمل و نقل منطقهای می گوید
-
زلزله ۸ ریشتری در ساختار وزارت راه و شهرسازی
-
آییننامه انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئتامنای صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شد
-
وقت بحران، چرا اولین متهم رسانه است؟
-
الزامات پدافند غیرعامل در توسعه دریامحور
