تاریخ انتشار:1404/6/1
سه قطعنامه و یک راهبرد
به گزارش اقتصادسرآمد،
قطعنامه ۱ - حمایت از کشتیرانی ساحلی (کابوتاژ) ملی و حاکمیت دریایی
این قطعنامه حق حاکمیت کشورهای بریکس برای اختصاص کشتیرانی ساحلی به شناورهای ملی را تایید میکند، مقرراتزدایی را رد میکند و یک پلتفرم دائمی برای دفاع از ناوگان ملی و حاکمیت دریایی ایجاد میکند.
قطعنامه ۲ - دفاع از حقوق دریانوردان در میان تحریمها، درگیریهای تجاری و تنشهای جهانی
این قطعنامه تأثیرات منفی تحریمهای یکجانبه و محدودیتهای مالی را محکوم میکند، از ILO و IMO میخواهد تا اقدامات خاصی برای محافظت از دریانوردان در برابر آسیبهای جانبی درگیریهای ژئوپلیتیک انجام دهند، اطمینان حاصل کند که مطابق با حقوق بینالملل با دریانوردان به عنوان افراد غیرنظامی رفتار میشود، و یک مکانیسم پاسخ به بحران و همبستگی برای ارائه کمکهای حقوقی و بشردوستانه ایجاد نماید.
قطعنامه ۳ - برنامه کاری ساختاریافته برای شرایط کاری اولیه در کشتی
این برنامه ده موضوع اولویتدار برای اقدام مشترک تعیین میکند که از مبارزه با رها کردن خدمه و ترویج مشارکت زنان تا تنظیم مقررات کشتیهای خودران، حمایت از کشتیرانی ساحلی و رفتار عادلانه با دریانوردان
قطعنامه ۱ - حمایت از کشتیرانی ساحلی (کابوتاژ) ملی و حاکمیت دریایی
این قطعنامه حق حاکمیت کشورهای بریکس برای اختصاص کشتیرانی ساحلی به شناورهای ملی را تایید میکند، مقرراتزدایی را رد میکند و یک پلتفرم دائمی برای دفاع از ناوگان ملی و حاکمیت دریایی ایجاد میکند.
قطعنامه ۲ - دفاع از حقوق دریانوردان در میان تحریمها، درگیریهای تجاری و تنشهای جهانی
این قطعنامه تأثیرات منفی تحریمهای یکجانبه و محدودیتهای مالی را محکوم میکند، از ILO و IMO میخواهد تا اقدامات خاصی برای محافظت از دریانوردان در برابر آسیبهای جانبی درگیریهای ژئوپلیتیک انجام دهند، اطمینان حاصل کند که مطابق با حقوق بینالملل با دریانوردان به عنوان افراد غیرنظامی رفتار میشود، و یک مکانیسم پاسخ به بحران و همبستگی برای ارائه کمکهای حقوقی و بشردوستانه ایجاد نماید.
قطعنامه ۳ - برنامه کاری ساختاریافته برای شرایط کاری اولیه در کشتی
این برنامه ده موضوع اولویتدار برای اقدام مشترک تعیین میکند که از مبارزه با رها کردن خدمه و ترویج مشارکت زنان تا تنظیم مقررات کشتیهای خودران، حمایت از کشتیرانی ساحلی و رفتار عادلانه با دریانوردان
برچسب ها : کشتیرانی ساحلی اقتصادسرآمد حاکمیت دریایی
اخبار روز
-
خوروبیابانک رکورد تولید ماهانه پتاس را شکست
-
هدف گذاری برای ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل
-
فرودگاه قم؛ سرمایهگذاری هدفمند یا موازیکاری زیرساختی؟
-
با نیروی جوانان هند، برنامهٔ فضایی ما هر روز پیشرفتهتر و تأثیرگذارتر میشود
-
چالشهای پیادهسازی «مدیریت واحد حملونقل»
-
تغییر زمین بازی عربستان از درآمدهای نفتی به لجستیک
-
افزایش ریسک تردد نفتکشها در دریای کارائیب
-
پل خلیجفارس همچنان پشت سد تامین مالی
-
آغاز مقدمات ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف
-
افزایش سطح دریاها تهدیدی جدی برای ساحلنشینان
-
پیشبینی ۱۷ میلیارد دلار سرمایهگذاری تا پایان برنامه هفتم
-
ظرفیت لجستیکی شهر فرودگاهی، فرصتی برای توسعه سرمایهگذاریهای کلان
-
بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل نقل اولویت دولت چهاردهم است
-
درآمد خدمات گمرکی در سال آینده اعلام شد
-
چابهار محور همکاریهای اقتصادی و لجستیکی ایران و افغانستان
-
ورود گردشگران خارجی به کشور به وضعیت عادی بازگشت
-
آغاز فصل تازه همکاریهای اقتصادی ایران و قزاقستان با محوریت لجستیک و مناطق آزاد
-
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سازمان شیلات ایران
-
مدیر آینده پژوهی بانک پارسیان، پژوهشگر منتخب نظام بانکی شد
-
محور راهبرد بانک پارسیان: چابکی، شفافیت و مشتریمداری
