تاریخ انتشار:1404/6/3
تجربه موفق قطار گردشگری و ضرورت تعامل صنعت ریلی و گردشگری

مدیرعامل شرکت ریل سیرکوثر:

تجربه موفق قطار گردشگری و ضرورت تعامل صنعت ریلی و گردشگری

اقتصادسرآمد- مدیرعامل شرکت ریل سیرکوثر گفت: در بهار امسال، پروژه همکاری موفق بین صنعت حمل و نقل ریلی مسافری و حوزه گردشگری به اجرا درآمد که نشانگر تحقق تغییر رویکرد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش اقتصادسرآمد، سید حسین هاشمی، مدیرعامل شرکت ریل سیرکوثر با اشاره به همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: در بهار امسال، پروژه همکاری موفق بین صنعت حمل و نقل ریلی مسافری و حوزه گردشگری به اجرا درآمد که نشانگر تحقق تغییر رویکرد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
 
او در ادامه به دلایل موفقیت این پروژه پرداخت و افزود: به عنوان مدیرعامل یک شرکت ریلی خصوصی، یکی از دلایل موفقیت این پروژه را همراهی و اصلاح فرایندهای سیاست‌گذاری در حوزه مشترک می‌دانم. پروژه قطار گردشگری «مثلث طلایی» در بهار امسال، با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حمایت وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، نمونه‌ای روشن از چابک‌سازی و کارآمدی فرایندهای اجرایی در پروژه‌های مشترک است.
 
مدیرعامل شرکت ریل سیرکوثر سپس به حضور موثر رسانه‌های حوزه گردشگری و انعکاس خبری مناسب این رویداد بیان کرد: حضور موثر رسانه‌های حوزه گردشگری و انعکاس خبری مناسب این رویداد همراه با استقبال چشمگیر مردم، نشان‌دهنده اثربخشی فعالیت‌های رسانه‌ای در ارتقای تجربه گردشگری است.
 
سید حسین هاشمی، به تجربه جنگ ۱۲ روزه و ظرفیت حمل و نقل ریلی پرداخت و یادآور شد: تجربه «جنگ ۱۲ روزه» و اهمیت پدافند غیرعامل نشان می‌دهد که ظرفیت بالای حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل، نقش حیاتی در پایداری و امنیت کشور دارد. این نکته اهمیت توجه به ایمنی و زیرساخت‌های ریلی در جابجایی گردشگران را بیش از پیش آشکار می‌کند.
 
او به لزوم برطرف شدن شکاف موجود بین سیستم حمل و نقل ریلی و حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: بین سیستم حمل و نقل ریلی و حوزه گردشگری کشور شکاف عمیقی وجود دارد. برگزاری جلسات مشترک و منظم میان این دو صنعت باعث می‌شود که ظرفیت‌های بالقوه، به درستی شناخته شود و فرصت‌های هم‌افزایی از دست نرود. به عنوان مثال، ایستگاه‌ها و جاذبه‌های واقع در جوار شبکه ریلی می‌توانند به مقاصد گردشگری جذاب تبدیل شوند.
 
مدیرعامل شرکت ریل سیرکوثر در ادامه خواهان تعامل مستمر کارشناسان گردشگری با شرکت‌های ریلی مسافری شد و اظهار کرد: تعامل مستمر کارشناسان گردشگری با شرکت‌های ریلی مسافری موجب می‌شود این متخصصان با شناخت دقیق نیازهای گردشگران، درخواست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را به شرکت‌های ریلی منتقل کنند تا برنامه‌ریزی و اجرای قطارهای گردشگری در طول سال به صورت منظم و هدفمند انجام شود. تجربه موفق این رویکرد در کشورهای دیگر نیز نشان داده است که گردشگران استقبال خوبی از آن دارند.
 
سید حسین هاشمی ابراز امیدواری کرد: اگر این نکات مورد توجه مدیران ارشد حوزه راه‌آهن و میراث‌فرهنگی قرار گیرد تا بتوان از اکنون تا پایان سال، از حمایت‌های مستمر برای ارتقای تجربه گردشگران داخلی و خارجی بهره‌برداری کنیم.
 

برچسب ها : قطار گردشگری اقتصادسرآمد صنعت ریلی و گردشگری

اخبار روز
ضمیمه