تاریخ انتشار:1404/6/5
پاسخ هواپیمایی آسمان به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس
اقتصادسرآمد- روابط عمومی هواپیمایی آسمان در پاسخ به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درخصوص این شرکت، ضمن اشاره به گامهای توسعهای این شرکت با وجود تحریمها، اعلامکرد: صنعت هوانوردی عرصهای حساس و تخصصی است و انتظار میرود در تریبونهای رسمی، اطلاعات صحیح و کارشناسی بیان شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، در پی اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت ناوگان و تعداد پرسنل شرکت هواپیمایی آسمان، روابط عمومی این شرکت هواپیمایی بهمنظور تنویر افکار عمومی و احترام به ملت ایران توضیحاتی ارائه کرد.
ناوگان فعال و اقدامات توسعهای
برخلاف ادعاهای مطرحشده مبنی بر فعالیت تنها یک فروند هواپیما، ناوگان فعال هواپیمایی آسمان هماکنون شامل سه فروند هواپیما (دو فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷) است. اقدامات لازم برای تأمین موتورهای جدید و افزایش ناوگان نیز در حال پیگیری است. بدیهی است که تحریمهای ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشور، تحقق این هدف را با موانع خاص مواجه کرده است، با این حال مجموعه آسمان با همه توان در مسیر توسعه ناوگان گام برمیدارد.
توان فنی و عملیاتی
هواپیمایی آسمان علاوه بر فعالیت پروازی، از دیرباز دارای ظرفیتهای ارزشمند فنی و تعمیراتی در پایگاههای تهران، شیراز و مشهد بوده است. این ظرفیتها که در سالهای گذشته بهدلیل بیتوجهی و محدودیتها بهتدریج غیرفعال شده و عملاً از چرخه خدمترسانی خارج شده بودند، در دوره جدید با برنامهریزی جدی و رویکردی راهبردی احیا و بازسازی شدهاند. احیای این زیرساختها نه یک اقدام عادی، بلکه بازگرداندن یک سرمایه ملی به چرخه صنعت هوانوردی کشور است. امروز توان فنی و عملیاتی آسمان بار دیگر به جایگاهی رسیده که نهتنها پشتیبان پروازهای داخلی خود شرکت است، بلکه بهعنوان پشتوانهای استراتژیک برای سایر ایرلاینهای کشور نیز عمل میکند و در شرایط دشوار تحریمها، نقشی حیاتی در تداوم و امنیت پروازهای ملی ایفا مینماید.
ثبات نیروی انسانی و رسالت اجتماعی
اشاره به تعداد بالای کارکنان بدون درک ماهیت پیچیده صنعت هوانوردی، قیاسی نادرست است. شرکت آسمان با وجود شرایط دشوار اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریمها، حتی یک نفر تعدیل نیرو نداشته و با افتخار معیشت خانوادههای کارکنان خود را حفظ کرده است. در همین راستا حقوق پرسنل نیز در دوره مدیریت جدید بهطور منظم و سر موعد پرداخت شده است. ما اعتقاد داریم حضور در استانها و مراکز مختلف کشور نقطه ضعف نیست، بلکه بخشی از مأموریت ملی شرکت در راستای خدمترسانی عادلانه به مردم سراسر ایران است.
صلاحیت مدیریتی و پیگیریهای حقوقی
مدیرعامل کنونی شرکت از خلبانان باسابقه و «معلم خلبان» است و تیم مدیریتی جدید، شرکت هواپیمایی آسمان را با چهار همت بدهی و یک همت زیان انباشته تحویل گرفت و نسبت به بررسی و احصا نقاط ضعف اقدام کرد؛ بدیهی است بخشی از مشکلات امروز شرکت از گذشته به یادگار مانده است.
همه مدیران و مسئولان فعلی شرکت واجد مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بهویژه سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از صلاحیتهای حرفهای برخوردارند. همچنین در ماههای اخیر با پیگیریهای مستمر مدیریت، سه پرونده مهم قضایی پس از سال ها، با پیگیری مجدانه مدیریت فعلی شرکت به صدور آرای قطعی به نفع هواپیمایی آسمان منجر شد که تنها در یکی از آنها از بروز زیانی معادل ۴۰ میلیون دلار جلوگیری گردید.
ضرورت دقت در اظهارنظرها
انتشار سخنان غیر دقیق درباره تعداد ناوگان یا نیروهای شاغل، صرفاً یک خطای آماری نیست؛ بلکه میتواند اعتماد عمومی به صنعت هوایی کشور و امنیت روانی مسافران را تحت تأثیر قرار دهد. صنعت هوانوردی عرصهای حساس و تخصصی است و انتظار میرود در تریبونهای رسمی، اطلاعات صحیح و کارشناسی بیان شود.
دعوت به تعامل و همکاری
هواپیمایی آسمان، نمایندگان ملت را یاریگر و پشتیبان خود میداند و از توجه آنان به مسائل صنعت هوایی قدردانی میکند. انتظار داریم دغدغهها و انتقادات به جای طرح عمومی بدون دقت، در قالب همکاری، ارائه پیشنهادهای عملی و حمایت کارشناسی مطرح شود. به طور قطع تعامل و همافزایی میان مجلس و شرکتهای هوایی، راهی مطمئن برای ارتقای جایگاه صنعت هوانوردی ایران خواهد بود.
ناوگان فعال و اقدامات توسعهای
برخلاف ادعاهای مطرحشده مبنی بر فعالیت تنها یک فروند هواپیما، ناوگان فعال هواپیمایی آسمان هماکنون شامل سه فروند هواپیما (دو فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷) است. اقدامات لازم برای تأمین موتورهای جدید و افزایش ناوگان نیز در حال پیگیری است. بدیهی است که تحریمهای ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشور، تحقق این هدف را با موانع خاص مواجه کرده است، با این حال مجموعه آسمان با همه توان در مسیر توسعه ناوگان گام برمیدارد.
توان فنی و عملیاتی
هواپیمایی آسمان علاوه بر فعالیت پروازی، از دیرباز دارای ظرفیتهای ارزشمند فنی و تعمیراتی در پایگاههای تهران، شیراز و مشهد بوده است. این ظرفیتها که در سالهای گذشته بهدلیل بیتوجهی و محدودیتها بهتدریج غیرفعال شده و عملاً از چرخه خدمترسانی خارج شده بودند، در دوره جدید با برنامهریزی جدی و رویکردی راهبردی احیا و بازسازی شدهاند. احیای این زیرساختها نه یک اقدام عادی، بلکه بازگرداندن یک سرمایه ملی به چرخه صنعت هوانوردی کشور است. امروز توان فنی و عملیاتی آسمان بار دیگر به جایگاهی رسیده که نهتنها پشتیبان پروازهای داخلی خود شرکت است، بلکه بهعنوان پشتوانهای استراتژیک برای سایر ایرلاینهای کشور نیز عمل میکند و در شرایط دشوار تحریمها، نقشی حیاتی در تداوم و امنیت پروازهای ملی ایفا مینماید.
ثبات نیروی انسانی و رسالت اجتماعی
اشاره به تعداد بالای کارکنان بدون درک ماهیت پیچیده صنعت هوانوردی، قیاسی نادرست است. شرکت آسمان با وجود شرایط دشوار اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریمها، حتی یک نفر تعدیل نیرو نداشته و با افتخار معیشت خانوادههای کارکنان خود را حفظ کرده است. در همین راستا حقوق پرسنل نیز در دوره مدیریت جدید بهطور منظم و سر موعد پرداخت شده است. ما اعتقاد داریم حضور در استانها و مراکز مختلف کشور نقطه ضعف نیست، بلکه بخشی از مأموریت ملی شرکت در راستای خدمترسانی عادلانه به مردم سراسر ایران است.
صلاحیت مدیریتی و پیگیریهای حقوقی
مدیرعامل کنونی شرکت از خلبانان باسابقه و «معلم خلبان» است و تیم مدیریتی جدید، شرکت هواپیمایی آسمان را با چهار همت بدهی و یک همت زیان انباشته تحویل گرفت و نسبت به بررسی و احصا نقاط ضعف اقدام کرد؛ بدیهی است بخشی از مشکلات امروز شرکت از گذشته به یادگار مانده است.
همه مدیران و مسئولان فعلی شرکت واجد مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بهویژه سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از صلاحیتهای حرفهای برخوردارند. همچنین در ماههای اخیر با پیگیریهای مستمر مدیریت، سه پرونده مهم قضایی پس از سال ها، با پیگیری مجدانه مدیریت فعلی شرکت به صدور آرای قطعی به نفع هواپیمایی آسمان منجر شد که تنها در یکی از آنها از بروز زیانی معادل ۴۰ میلیون دلار جلوگیری گردید.
ضرورت دقت در اظهارنظرها
انتشار سخنان غیر دقیق درباره تعداد ناوگان یا نیروهای شاغل، صرفاً یک خطای آماری نیست؛ بلکه میتواند اعتماد عمومی به صنعت هوایی کشور و امنیت روانی مسافران را تحت تأثیر قرار دهد. صنعت هوانوردی عرصهای حساس و تخصصی است و انتظار میرود در تریبونهای رسمی، اطلاعات صحیح و کارشناسی بیان شود.
دعوت به تعامل و همکاری
هواپیمایی آسمان، نمایندگان ملت را یاریگر و پشتیبان خود میداند و از توجه آنان به مسائل صنعت هوایی قدردانی میکند. انتظار داریم دغدغهها و انتقادات به جای طرح عمومی بدون دقت، در قالب همکاری، ارائه پیشنهادهای عملی و حمایت کارشناسی مطرح شود. به طور قطع تعامل و همافزایی میان مجلس و شرکتهای هوایی، راهی مطمئن برای ارتقای جایگاه صنعت هوانوردی ایران خواهد بود.
برچسب ها : سازمان هواپیمایی اقتصادسرآمد نمایندگان مجلس
اخبار روز
-
هدف گذاری برای ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل
-
فرودگاه قم؛ سرمایهگذاری هدفمند یا موازیکاری زیرساختی؟
-
با نیروی جوانان هند، برنامهٔ فضایی ما هر روز پیشرفتهتر و تأثیرگذارتر میشود
-
چالشهای پیادهسازی «مدیریت واحد حملونقل»
-
تغییر زمین بازی عربستان از درآمدهای نفتی به لجستیک
-
افزایش ریسک تردد نفتکشها در دریای کارائیب
-
پل خلیجفارس همچنان پشت سد تامین مالی
-
آغاز مقدمات ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف
-
افزایش سطح دریاها تهدیدی جدی برای ساحلنشینان
-
پیشبینی ۱۷ میلیارد دلار سرمایهگذاری تا پایان برنامه هفتم
-
ظرفیت لجستیکی شهر فرودگاهی، فرصتی برای توسعه سرمایهگذاریهای کلان
-
بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل نقل اولویت دولت چهاردهم است
-
درآمد خدمات گمرکی در سال آینده اعلام شد
-
چابهار محور همکاریهای اقتصادی و لجستیکی ایران و افغانستان
-
ورود گردشگران خارجی به کشور به وضعیت عادی بازگشت
-
آغاز فصل تازه همکاریهای اقتصادی ایران و قزاقستان با محوریت لجستیک و مناطق آزاد
-
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سازمان شیلات ایران
-
مدیر آینده پژوهی بانک پارسیان، پژوهشگر منتخب نظام بانکی شد
-
محور راهبرد بانک پارسیان: چابکی، شفافیت و مشتریمداری
-
نظرسنجی سراسری بانک مرکزی در شاخص های صیانت از مشتریان
