تاریخ انتشار:1404/6/12
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:
آغاز بازرسی متمرکز آب توازن کشتیهای خارجی در بنادر کشور
اقتصادسرآمد- مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز برنامه بازرسی های متمرکز (CIC) از کشتیهای خارجی بر اساس الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن (BWM) در بنادر ایران خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، الهمراد عفیفیپور در این خصوص توضیح داد: برنامه بازرسیهای متمرکز از کشتیهای متردد در آبهای بینالمللی بر اساس الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن ( Ballast Water Management Convention-2004 ) از تاریخ اول سپتامبر لغایت سیام نوامبر 2025 ( 10 شهریور الی 9 آذر 1404 ) به طور همزمان در بنادر کشورهای عضو یادداشت تفاهمهای اقیانوس هند ، توکیو و پاریس اجرا می شود.
عفیفیپور افزود: افسران کنترل و بازرسی کشتیها در بنادر کشور، پس از بازرسی کشتی های خارجی، نواقص مرتبط با الزامات کنوانسیون مذکور را احصا و در سامانه اطلاعات رایانهای یادداشت تفاهم منطقهای اقیانوس هند (IOCIS) ، بارگذاری میکنند.
شایان ذکر است، کنوانسیون مدیریت آب توازن به عنوان یکی از اسناد مصوب سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ، چارچوبی را فراهم آورده تا با کنترل و مدیریت استاندارد آب توازن و رسوبات کشتیها ، انتقال عوامل بیماریزا و موجودات زنده مضر برای محیط زیست دریایی به حداقل برسد و نهایتا از آن ممانعت به عمل آید.
بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران به موجب قانون مجلس شورای اسلامی – تصویب در تاریخ 28/2/1389 – به کنوانسیون فوقالذکر ملحق شده است .
عفیفیپور افزود: افسران کنترل و بازرسی کشتیها در بنادر کشور، پس از بازرسی کشتی های خارجی، نواقص مرتبط با الزامات کنوانسیون مذکور را احصا و در سامانه اطلاعات رایانهای یادداشت تفاهم منطقهای اقیانوس هند (IOCIS) ، بارگذاری میکنند.
شایان ذکر است، کنوانسیون مدیریت آب توازن به عنوان یکی از اسناد مصوب سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ، چارچوبی را فراهم آورده تا با کنترل و مدیریت استاندارد آب توازن و رسوبات کشتیها ، انتقال عوامل بیماریزا و موجودات زنده مضر برای محیط زیست دریایی به حداقل برسد و نهایتا از آن ممانعت به عمل آید.
بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران به موجب قانون مجلس شورای اسلامی – تصویب در تاریخ 28/2/1389 – به کنوانسیون فوقالذکر ملحق شده است .
برچسب ها : کشتیهای خارجی اقتصادسرآمد سازمان بنادر و دریانوردی
اخبار روز
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
-
دختر 9 ساله قربانی سیلاب بندر خمیر شد
-
تأکید وزیر راه بر تداوم روحیه ایثار شهدای پشتیبانی در شبکه حمل و نقل
