تاریخ انتشار:1404/6/12
آغاز بارگیری بیش از ۸۳ هزارتُن گندله آهن در بندر شهیدرجایی
اقتصادسرآمد- پهلودهی یک فروند شناور مواد معدنی و آغاز بارگیری بیش از ۸۳ هزارتُن گندله آهن در بندر شهید رجایی آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، این محموله گندله آهن توسط یک شناور ۲۲۹ متری برای نخستین بار در اسکله ۳۲ درحال بارگیری است.
میانگین نرم بارگیری این شناور روزانه ۱۳ هزار تن را ثبت کرده که نویدبخش جهشی جدید در فعالیتهای تجاری منطقه است.
گفتنی است، مجتمع بندری شهید رجایی با بیش از چهار هزارو ۸۰۰ هکتار وسعت (محدوده عملیاتی و پسکرانه) و ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۸۸ میلیون تن کالا، تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، صادرات و واردات بیش از ۵۵ درصد و۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.
در حال حاضر ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآوردههای روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن در بندر شهید رجایی فعال است.
همچنین تخلیه ۹۰ درصد بارگیری کالاهای کانتینری کشور نیز در این مجتمع بندری انجام میشود.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آبهای بینالمللی و کشورهای حوزه خلیجفارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.
میانگین نرم بارگیری این شناور روزانه ۱۳ هزار تن را ثبت کرده که نویدبخش جهشی جدید در فعالیتهای تجاری منطقه است.
گفتنی است، مجتمع بندری شهید رجایی با بیش از چهار هزارو ۸۰۰ هکتار وسعت (محدوده عملیاتی و پسکرانه) و ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۸۸ میلیون تن کالا، تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، صادرات و واردات بیش از ۵۵ درصد و۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.
در حال حاضر ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآوردههای روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن در بندر شهید رجایی فعال است.
همچنین تخلیه ۹۰ درصد بارگیری کالاهای کانتینری کشور نیز در این مجتمع بندری انجام میشود.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آبهای بینالمللی و کشورهای حوزه خلیجفارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.
برچسب ها : سازمان بنادر اقتصادسرآمد بندر شهید رجایی
اخبار روز
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
-
دختر 9 ساله قربانی سیلاب بندر خمیر شد
-
تأکید وزیر راه بر تداوم روحیه ایثار شهدای پشتیبانی در شبکه حمل و نقل
