تاریخ انتشار:1404/6/15
سعید رسولی:
احداث مگاپورت و بندر بزرگ در مکران در دستور کار سازمان بنادر است
اقتصادسرآمد- سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می گوید: در برنامه هفتم، توسعه ظرفیتهای بندری و احداث یک مگاپورت در مکران در دستور کار قرار گرفته است. مطالعات این پروژه انجام شده و به زودی وارد مرحله بهرهبرداری میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی افزود: یکی از مشکلات فعلی، ناهماهنگیهای بیندستگاهی است که باعث میشود کشتیها مدت زیادی در بندر شهید رجایی معطل بمانند. با اصلاح این روند، شاهد ورود بیشتر کشتیها و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تحریمها و محدودیتهای بینالمللی باعث کاهش استفاده از بنادر جنوبی، بهویژه بندر شهید رجایی، توسط لاینرهای خارجی شده است. برطرف شدن این مسائل میتواند ظرفیت ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی را افزایش دهد.
رسولی افزود: از دیگر اولویتها، توسعه اسکلهها و تجهیزات تخلیه و بارگیری در هرمزگان و سواحل کشور است تا بتوانیم به ظرفیتهای ترانزیتی بیشتری دست یابیم و تجارت را تسهیل کنیم.
بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای موجود در حوزه دریایی و بندری برای توسعه اقتصادی کشور
رسولی اضاف کرد: ایران عضو پیمان شانگهای است و این یکی از ظرفیتهای مهم کشور ماست. ما از ظرفیتهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادیمون باید استفاده کنیم. ظرفیتهای زیادی داریم که شامل سرمایه انسانی، موقعیت جغرافیایی و انرژیهای طبیعی است. باید از این ظرفیتها به حداکثر بهرهبرداری برسیم.
وی گفت: در بنادر و دریانوردی، برنامههای زیادی برای توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر داریم و همکاری مشترک با دیگر بخشها مثل راهآهن و جاده در دستور کار است. هدف ما رسیدن به ۴۰ میلیون تن ترانزیت در انتهای برنامه هفتم است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تحریمها و محدودیتهای بینالمللی باعث کاهش استفاده از بنادر جنوبی، بهویژه بندر شهید رجایی، توسط لاینرهای خارجی شده است. برطرف شدن این مسائل میتواند ظرفیت ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی را افزایش دهد.
رسولی افزود: از دیگر اولویتها، توسعه اسکلهها و تجهیزات تخلیه و بارگیری در هرمزگان و سواحل کشور است تا بتوانیم به ظرفیتهای ترانزیتی بیشتری دست یابیم و تجارت را تسهیل کنیم.
بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای موجود در حوزه دریایی و بندری برای توسعه اقتصادی کشور
رسولی اضاف کرد: ایران عضو پیمان شانگهای است و این یکی از ظرفیتهای مهم کشور ماست. ما از ظرفیتهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادیمون باید استفاده کنیم. ظرفیتهای زیادی داریم که شامل سرمایه انسانی، موقعیت جغرافیایی و انرژیهای طبیعی است. باید از این ظرفیتها به حداکثر بهرهبرداری برسیم.
وی گفت: در بنادر و دریانوردی، برنامههای زیادی برای توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر داریم و همکاری مشترک با دیگر بخشها مثل راهآهن و جاده در دستور کار است. هدف ما رسیدن به ۴۰ میلیون تن ترانزیت در انتهای برنامه هفتم است.
برچسب ها : سازمان بنادر اقتصادسرآمد مکران
اخبار روز
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
-
دختر 9 ساله قربانی سیلاب بندر خمیر شد
-
تأکید وزیر راه بر تداوم روحیه ایثار شهدای پشتیبانی در شبکه حمل و نقل
