تاریخ انتشار:1404/6/15
سعید رسولی:
احداث مگاپورت و بندر بزرگ در مکران در دستور کار سازمان بنادر است
اقتصادسرآمد- سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می گوید: در برنامه هفتم، توسعه ظرفیتهای بندری و احداث یک مگاپورت در مکران در دستور کار قرار گرفته است. مطالعات این پروژه انجام شده و به زودی وارد مرحله بهرهبرداری میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی افزود: یکی از مشکلات فعلی، ناهماهنگیهای بیندستگاهی است که باعث میشود کشتیها مدت زیادی در بندر شهید رجایی معطل بمانند. با اصلاح این روند، شاهد ورود بیشتر کشتیها و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تحریمها و محدودیتهای بینالمللی باعث کاهش استفاده از بنادر جنوبی، بهویژه بندر شهید رجایی، توسط لاینرهای خارجی شده است. برطرف شدن این مسائل میتواند ظرفیت ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی را افزایش دهد.
رسولی افزود: از دیگر اولویتها، توسعه اسکلهها و تجهیزات تخلیه و بارگیری در هرمزگان و سواحل کشور است تا بتوانیم به ظرفیتهای ترانزیتی بیشتری دست یابیم و تجارت را تسهیل کنیم.
بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای موجود در حوزه دریایی و بندری برای توسعه اقتصادی کشور
رسولی اضاف کرد: ایران عضو پیمان شانگهای است و این یکی از ظرفیتهای مهم کشور ماست. ما از ظرفیتهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادیمون باید استفاده کنیم. ظرفیتهای زیادی داریم که شامل سرمایه انسانی، موقعیت جغرافیایی و انرژیهای طبیعی است. باید از این ظرفیتها به حداکثر بهرهبرداری برسیم.
وی گفت: در بنادر و دریانوردی، برنامههای زیادی برای توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر داریم و همکاری مشترک با دیگر بخشها مثل راهآهن و جاده در دستور کار است. هدف ما رسیدن به ۴۰ میلیون تن ترانزیت در انتهای برنامه هفتم است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تحریمها و محدودیتهای بینالمللی باعث کاهش استفاده از بنادر جنوبی، بهویژه بندر شهید رجایی، توسط لاینرهای خارجی شده است. برطرف شدن این مسائل میتواند ظرفیت ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی را افزایش دهد.
رسولی افزود: از دیگر اولویتها، توسعه اسکلهها و تجهیزات تخلیه و بارگیری در هرمزگان و سواحل کشور است تا بتوانیم به ظرفیتهای ترانزیتی بیشتری دست یابیم و تجارت را تسهیل کنیم.
بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای موجود در حوزه دریایی و بندری برای توسعه اقتصادی کشور
رسولی اضاف کرد: ایران عضو پیمان شانگهای است و این یکی از ظرفیتهای مهم کشور ماست. ما از ظرفیتهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادیمون باید استفاده کنیم. ظرفیتهای زیادی داریم که شامل سرمایه انسانی، موقعیت جغرافیایی و انرژیهای طبیعی است. باید از این ظرفیتها به حداکثر بهرهبرداری برسیم.
وی گفت: در بنادر و دریانوردی، برنامههای زیادی برای توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر داریم و همکاری مشترک با دیگر بخشها مثل راهآهن و جاده در دستور کار است. هدف ما رسیدن به ۴۰ میلیون تن ترانزیت در انتهای برنامه هفتم است.
برچسب ها : سازمان بنادر اقتصادسرآمد مکران
اخبار روز
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
-
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
نگاه راهبردی به شرق با اتصال ریلی
-
رقابت ژئوپلیتیک برای نفوذ به بنادر شمال آفریقا
-
تمدید خشکسالی در تمام ایران
-
چشمانداز توافق «ترامپ» و «شیجیپینگ» بر کشتیرانی جهانی
-
«بندر انزلی» میزبان اجلاس استانداران خزر
-
چالشهای استفاده از دانش بومی برای بازارهای دریایی
-
توسعه همکاریهای فرهنگی، گردشگری ایران و ترکمنستان
-
پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت سرعت میگیرد
-
543 میلیون قلم کالای احتکاری کشف شد
-
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
