تاریخ انتشار:1404/6/16
باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران–شمال؛
شاهکار مهندسی با ۱۶ تونل و ۱۲ پل
باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران_شمال باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران–شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر با عبور از ۱۶ تونل و ۱۲ پل، به یکی از پروژههای شاخص عمرانی کشور بدل شده و بهرهبرداری از این مسیر، صرفهجویی سالانه ۷.۵ میلیون لیتر سوخت، کوتاه شدن مدت سفر و کاهش تصادفات جادهای را به همراه خواهد داشت.
به گزارش اقتصادسرآمد، باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر، از محدوده دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز امتداد یافته و مشتمل بر ۱۶ رشته تونل و گالری به طول ۱۱.۷ کیلومتر و ۱۲ دستگاه پل به طول ۱.۳۵ کیلومتر است که در مجموع ۷۵ درصد از کل مسیر را تشکیل میدهد.
باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با انجام اقداماتی از جمله داکت بانک تأسیسات و پیادهرو به طول ۲۸ کیلومتر، نصب ۷۸ کیلومتر سینی کابل و ساپورت، ۳۵۰ کیلومتر کابلکشی و ۱۲ کیلومتر لوله آتشنشانی از لحاظ فنی و اجرایی از پروژههای شاخص عمرانی کشور به شمار میرود.
از دیگر امکانات این مسیر میتوان به نصب ۱۵۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و حفاظتی، ۸۰ دستگاه جت فن تهویه هوا، ۶۸۰۰ دستگاه پروژکتور تونلی و پیادهسازی کامل سامانههای روشنایی، تهویه، اطلاعرسانی و مرکز کنترل و نظارت تصویری اشاره کرد.
بر اساس مطالعات انجام شده با بهرهبرداری از این باند، سرعت سیر وسایل نقلیه به ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و سالانه حدود ۷.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفهجویی خواهد شد.
پروژه ساخت باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال علاوه بر نقش مهم در کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جادهای و استهلاک خودروها، زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۲۵۰۰ نفر را نیز فراهم کرده است
باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با انجام اقداماتی از جمله داکت بانک تأسیسات و پیادهرو به طول ۲۸ کیلومتر، نصب ۷۸ کیلومتر سینی کابل و ساپورت، ۳۵۰ کیلومتر کابلکشی و ۱۲ کیلومتر لوله آتشنشانی از لحاظ فنی و اجرایی از پروژههای شاخص عمرانی کشور به شمار میرود.
از دیگر امکانات این مسیر میتوان به نصب ۱۵۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و حفاظتی، ۸۰ دستگاه جت فن تهویه هوا، ۶۸۰۰ دستگاه پروژکتور تونلی و پیادهسازی کامل سامانههای روشنایی، تهویه، اطلاعرسانی و مرکز کنترل و نظارت تصویری اشاره کرد.
بر اساس مطالعات انجام شده با بهرهبرداری از این باند، سرعت سیر وسایل نقلیه به ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و سالانه حدود ۷.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفهجویی خواهد شد.
پروژه ساخت باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال علاوه بر نقش مهم در کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جادهای و استهلاک خودروها، زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۲۵۰۰ نفر را نیز فراهم کرده است
برچسب ها : شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران–شمال اقتصادسرآمد ۱۶ تونل و ۱۲ پل
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
