تاریخ انتشار:1404/6/17
آرزویی که دیگر محال نیست
اقتصادسرآمد- بام ایران؛ تاج تهران، کهن سلسلهجنبانِ البرز! نه تنها در هیبتِ خویش، که شکوهی دیگر در آغوشِ اراده آهنینِ ملت، خواهد یافت. بهرهبرداری از باند شرقی منطقه دوم آزادراه تهران–شمال، فصلی درخشان در دفتر نبردِ بیامانِ خرد و طبیعت است؛ نبردی که پیروزیِ آن، نه ویرانیِ کوه، بلکه آمیختنِ هنرِ مهندسی با عظمتِ خلقت است.
به گزارش اقتصادسرآمد، صرفهجویی سالانه ۷.۵ میلیون لیتر سوخت با بهرهبرداری از قطعه جدید این آزادراه، نویدی برای هوایی پاکتر و زمینی سبزتر است.
آزادراهی که کلنگ ساخت آن چند دهه پیش بر زمین نشست؛ همواره نمادی از اقتدار مهندسی ایرانی و تجلی «عزم و وفاق ملی» در مسیر شکوفایی کشور بوده و هست. این شاهراهِ حیات، با ۱۲ پل سترگ که چون پهلوانان اساطیری بر فراز درهها ایستادهاند و ۱۶ رشته تونل عظیم که چونان دلیرانی، سینه صخرهها را شکافتهاند، نه یک مسیر، که حماسهای از جنسِ فولاد و بتن است. شریانی حیاتی که تپشِ قلبِ توسعه کشور و پیوندِ مستحکم شمال و جنوبِ این مرز و بوم را به نمایش در میآورد.
حلقهای کلیدی در شبکه راهگذرهای آزادراهی کشور که اتصال پایتخت به شمال و از آنجا به بنادر و مسیرهای حمل و نقلی دیگر را ممکن میسازد. هر قطعه از این مسیر، روایتگرِ عزمی راسخ است؛ روایتی از آنانکه که با نامِ ایران کوشیدند و برای ایران ساختند. از نهادهای مختلف گرفته تا پیمانکارانی که برنامهریزی و مهندسی فنی این ابر پروژه و اجرا و بهرهبرداری از آن را برعهده داشتند.
ارتقای ایمنی سفرها با کاهش تصادفات و تلفات جادهای، کوتاه شدن زمان سفر و کاهش استهلاک خودرو شهروندان؛ ارزشمندترین هدیه به زندگیهای در حرکت است. تحفهای که حاصل تلاش در سالیان متمادی، یادگار اراده جمعی و مظهرِ خودباوری است؛ اثباتِ این حقیقت که ملت ایران، قلههای بلندِ پیشرفت و عمران را یکبهیک درمینوردد.
تکمیل مرحله به مرحله این آزادراه بر تارَک البرز پیام روشنی دارد؛ اینکه ایران در مسیر ساخت و توسعه است، ایران میماند، و ایران خواهد درخشید. با پایان یافتن ساخت این آزادراه؛ آرزویی دیرینه جامه حقیقت خواهد پوشید؛ آرزویی که دیگر محال نیست.
وزارت راه و شهرسازی که « خدمت به مردم، ایجاد رفاه و ساختن آیندهای پایدار برای کشور» را سرلوحه کار خویش قرار داده؛ مسیر توسعه آزادراهها و تکمیل کریدورها را با قدرت ادامه خواهد داد
آزادراهی که کلنگ ساخت آن چند دهه پیش بر زمین نشست؛ همواره نمادی از اقتدار مهندسی ایرانی و تجلی «عزم و وفاق ملی» در مسیر شکوفایی کشور بوده و هست. این شاهراهِ حیات، با ۱۲ پل سترگ که چون پهلوانان اساطیری بر فراز درهها ایستادهاند و ۱۶ رشته تونل عظیم که چونان دلیرانی، سینه صخرهها را شکافتهاند، نه یک مسیر، که حماسهای از جنسِ فولاد و بتن است. شریانی حیاتی که تپشِ قلبِ توسعه کشور و پیوندِ مستحکم شمال و جنوبِ این مرز و بوم را به نمایش در میآورد.
حلقهای کلیدی در شبکه راهگذرهای آزادراهی کشور که اتصال پایتخت به شمال و از آنجا به بنادر و مسیرهای حمل و نقلی دیگر را ممکن میسازد. هر قطعه از این مسیر، روایتگرِ عزمی راسخ است؛ روایتی از آنانکه که با نامِ ایران کوشیدند و برای ایران ساختند. از نهادهای مختلف گرفته تا پیمانکارانی که برنامهریزی و مهندسی فنی این ابر پروژه و اجرا و بهرهبرداری از آن را برعهده داشتند.
ارتقای ایمنی سفرها با کاهش تصادفات و تلفات جادهای، کوتاه شدن زمان سفر و کاهش استهلاک خودرو شهروندان؛ ارزشمندترین هدیه به زندگیهای در حرکت است. تحفهای که حاصل تلاش در سالیان متمادی، یادگار اراده جمعی و مظهرِ خودباوری است؛ اثباتِ این حقیقت که ملت ایران، قلههای بلندِ پیشرفت و عمران را یکبهیک درمینوردد.
تکمیل مرحله به مرحله این آزادراه بر تارَک البرز پیام روشنی دارد؛ اینکه ایران در مسیر ساخت و توسعه است، ایران میماند، و ایران خواهد درخشید. با پایان یافتن ساخت این آزادراه؛ آرزویی دیرینه جامه حقیقت خواهد پوشید؛ آرزویی که دیگر محال نیست.
وزارت راه و شهرسازی که « خدمت به مردم، ایجاد رفاه و ساختن آیندهای پایدار برای کشور» را سرلوحه کار خویش قرار داده؛ مسیر توسعه آزادراهها و تکمیل کریدورها را با قدرت ادامه خواهد داد
برچسب ها : کهن سلسلهجنبانِ البرز اقتصادسرآمد منطقه دوم آزادراه تهران–شمال
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
