تاریخ انتشار:1404/8/14
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای خبر داد؛
تکمیل ۸۸۷ نقطه حادثهخیز تا پایان سال
اقتصادسرآمد- رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از پیشرفت چشمگیر در اصلاح نقاط حادثهخیز کشور و برنامهریزی برای شناسایی هزار نقطه جدید خبر داد و گفت: طبق آخرین گزارشها، تاکنون حدود ۸۰۰ نقطه اصلاح شده که تا پایان امسال رفع حادثه خیزی از ۸۸۷ تکمیل خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، رضا اکبری معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای رفع نقاط حادثه خیز کشور تصریح کرد: در تفاهم با پلیس راه مقرر شد هزار نقطه جدید برای برنامه آتی شناسایی شود. هماکنون جلسات کارشناسی در جریان است و همکاران ما در حال تحلیل سهساله آمار تصادفات کشور هستند تا نقاط پرریسک با دقت مشخص شود.
رئیس سازمان راهداری یادآور شد: آخرین فهرست احصا شده و مصوب کمیسیون ایمنی راههای کشور شامل ۸۸۷ نقطه حادثهخیز میشد که طبق آخرین گزارشها، تاکنون حدود ۸۰۰ نقطه اصلاح شده و تنها ۹۰ نقطه در حال اجراست. تلاش ما این است که تا پایان امسال پرونده ۸۸۷ نقطه را بهطور کامل ببندیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش اولویتبندی نقاط جدید گفت: در کنار این کار، شناسایی ۱۰۰ محور حادثهخیز کشور از منظر ایمنی، کیفیت رویه راه و پوشش دوربینهای جادهای نیز در حال انجام است. با تقاطع این دو مجموعه داده، نقاطی انتخاب میشوند که بیشترین اثر را در کاهش تصادفات دارند. نقطهای در اولویت نخست اصلاح قرار میگیرد که علاوه بر قرار داشتن در بین آن ۱۰۰ محور، حداقل دو شاخص از سه شاخص اصلیاش نیازمند ارتقا باشد.
وی درباره مدت زمان اجرای این پروژهها نیز توضیح داد: فرایند اصلاح هر بسته از این نقاط معمولاً ۲ تا ۳ سال طول میکشد؛ زیرا شامل مطالعات میدانی، طراحی مهندسی، انتخاب پیمانکار و تأمین اعتبار مالی است. برای نمونه، پروژه فعلی از فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد و شش ماه نخست صرف مطالعات و طراحی شد. پس از انتخاب پیمانکار و تأمین اعتبار، از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز شد. بنابراین اگر امسال به پایان برسد، در مجموع حدود دو سال و نیم تا سه سال زمان صرف شده است.
اکبری در پایان تأکید کرد: ما به سمت اصلاح کامل فهرست فعلی حرکت میکنیم و همزمان با پلیسراه کشور برای اجرای دور جدید شناسایی هزار نقطه حادثهخیز نیز برنامهریزی کردهایم تا بهصورت هدفمند و مؤثر، روند کاهش تصادفات جادهای در کشور تداوم یابد.
رئیس سازمان راهداری یادآور شد: آخرین فهرست احصا شده و مصوب کمیسیون ایمنی راههای کشور شامل ۸۸۷ نقطه حادثهخیز میشد که طبق آخرین گزارشها، تاکنون حدود ۸۰۰ نقطه اصلاح شده و تنها ۹۰ نقطه در حال اجراست. تلاش ما این است که تا پایان امسال پرونده ۸۸۷ نقطه را بهطور کامل ببندیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش اولویتبندی نقاط جدید گفت: در کنار این کار، شناسایی ۱۰۰ محور حادثهخیز کشور از منظر ایمنی، کیفیت رویه راه و پوشش دوربینهای جادهای نیز در حال انجام است. با تقاطع این دو مجموعه داده، نقاطی انتخاب میشوند که بیشترین اثر را در کاهش تصادفات دارند. نقطهای در اولویت نخست اصلاح قرار میگیرد که علاوه بر قرار داشتن در بین آن ۱۰۰ محور، حداقل دو شاخص از سه شاخص اصلیاش نیازمند ارتقا باشد.
وی درباره مدت زمان اجرای این پروژهها نیز توضیح داد: فرایند اصلاح هر بسته از این نقاط معمولاً ۲ تا ۳ سال طول میکشد؛ زیرا شامل مطالعات میدانی، طراحی مهندسی، انتخاب پیمانکار و تأمین اعتبار مالی است. برای نمونه، پروژه فعلی از فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد و شش ماه نخست صرف مطالعات و طراحی شد. پس از انتخاب پیمانکار و تأمین اعتبار، از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز شد. بنابراین اگر امسال به پایان برسد، در مجموع حدود دو سال و نیم تا سه سال زمان صرف شده است.
اکبری در پایان تأکید کرد: ما به سمت اصلاح کامل فهرست فعلی حرکت میکنیم و همزمان با پلیسراه کشور برای اجرای دور جدید شناسایی هزار نقطه حادثهخیز نیز برنامهریزی کردهایم تا بهصورت هدفمند و مؤثر، روند کاهش تصادفات جادهای در کشور تداوم یابد.
برچسب ها : سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقتصادسرآمد وزیر راه و شهرسازی
اخبار روز
-
دیدار سفیر قزاقستان با مدیرعامل منطقه آزاد اینچهبرون
-
کریدور شمال–جنوب؛ اهرم جدید قدرت ایران و روسیه
-
سومین همایش و نمایشگاه بین المللی تون ماهیان
-
پاکسازی مسیر کشتیهای تجاری در بندر انزلی
-
ممنوعیت تردد در آزادراه تهران–شمال و محور چالوس تا ساعت ۱۹
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
