تاریخ انتشار:1404/9/22
رشد بیسابقه حملونقل ریلی؛
حمل۴۰ قطار کانتینری در مسیر ریلی چین–ایران
اقتصادسرآمد- مدیرکل بازرگانی خارجی راهآهن با بیان اینکه تعداد قطارهای کانتیری در مسیر ریلی چین –ایران طی هفت ماه سال جاری به ۴۰ رام قطار رسیده است، گفت: این در حالی است که در ۷ سال گذشته تنها ۷ رام قطار در این مسیر اعزام شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مدیرکل بازرگانی خارجی راهآهن اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم راهآهن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ۶جانبه پکن به منظور بهرهبرداری حداکثری از جریان بار کریدور شرق–غرب، توافق بر تعرفههای مشترک ریلی در این مسیر بود.
وی افزود: تعداد قطارهای کانتیری در مسیر ریلی چین –ایران طی هفت ماه سال جاری به ۴۰ رام قطار رسیده است و این در حالی است که در ۷ سال گذشته تنها ۷ رام قطار در این مسیر اعزام شده است.
مدیرکل بازرگانی خارجی راهآهن بیان کرد: با عبور یک رام قطار ترانزیتی آزمایشی از مسیر ایران از مبدا چین به ترکیه و سپس اروپا، زمینه شکلگیری قطارهای ترانزیتی جدید در روزهای آینده فراهم شد.
وی یادآور شد: از دیگر نتایج دیپلماسی ریلی راهآهن در دولت چهاردهم در زمینه راهاندازی شاخه جنوبی کریدور شرق–غرب، آماده شدن ۷ رام قطار برای اعزام از چین به ایران است،بهگونهای که یک قطار در حال ورود و ۶ رام قطار دیگر در مسیر قرار دارند.
وی افزود: تعداد قطارهای کانتیری در مسیر ریلی چین –ایران طی هفت ماه سال جاری به ۴۰ رام قطار رسیده است و این در حالی است که در ۷ سال گذشته تنها ۷ رام قطار در این مسیر اعزام شده است.
مدیرکل بازرگانی خارجی راهآهن بیان کرد: با عبور یک رام قطار ترانزیتی آزمایشی از مسیر ایران از مبدا چین به ترکیه و سپس اروپا، زمینه شکلگیری قطارهای ترانزیتی جدید در روزهای آینده فراهم شد.
وی یادآور شد: از دیگر نتایج دیپلماسی ریلی راهآهن در دولت چهاردهم در زمینه راهاندازی شاخه جنوبی کریدور شرق–غرب، آماده شدن ۷ رام قطار برای اعزام از چین به ایران است،بهگونهای که یک قطار در حال ورود و ۶ رام قطار دیگر در مسیر قرار دارند.
برچسب ها : مدیرکل بازرگانی خارجی راهآهن اقتصادسرآمد حمل و نقل ریلی
اخبار روز
-
جهش زیرساختها و تضمین امنیت غذایی کشور
-
تولید با وجود ظرفیت بالا نیازمند حمایت مسئولان است
-
حمل۴۰ قطار کانتینری در مسیر ریلی چین–ایران
-
رشد 695 درصدی سرمایه گذاری خارجی جذب شده
-
سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری هند در بندر چابهار
-
ایران «دروازه آبی قزاقستان» می شــود؟
-
معطلی ۲۵کشتی حامل کالاهای اساسی در بنادر
-
سرقت دریایی آمریکا در آبهای بینالمللی
-
نقشه توسعه دریایی نقش برآب است!
-
«زبان تخصصی» ضامن پنهان ایمنی و ناوبری در جهان کشتیرانی
-
چالش تغییرات اقلیمی و آینده حملونقل دریایی
-
۳۶۰ درجه برای فرهنگ دریایی ایران
-
بازدید هیات تجاری عراق از پاویون اختصاصی مناطق آزاد در نمایشگاه کیش اکسپو 2025
-
پاویون دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، محور مذاکرات سرمایهگذاری داخلی و خارجی در کیش اکسپو 2025
-
نشست تخصصی ظرفیتهای مناطق آزاد در بازآفرینی شهری با محوریت منطقه آزاد ماکو برگزار شد
-
ایران و قزاقستان در مسیر تحول در همکاریهای لجستیکی و ترانزیتی
-
انمام دو پروژه ریلی تا پایان سال
-
توسعه پایدار چابهار در گرو رویکرد علمی و بازنگری در مفهوم رقابت است
-
ترانزیت کالا از مرزهای زمینی کشور به مرز ۱۱ میلیون تُن رسید
-
کریدور قزاقستان-ترکمنستان-ایران ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاریهای ترانزیتی دارد
