تاریخ انتشار:1404/9/26
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه:
موافقت ایران با ۷۰ درصد پیشنهاد روسها برای ساخت خطآهن رشت-آستارا
اقتصادسرآمد- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام اینکه 70درصد پیشنهاد روسها درباره ساخت خطآهن رشت ـ آستارا مورد تأیید ایران است، گفت: پیمانکار اصلی این پروژه قرارگاه خاتمالانبیا(ص) است.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور درباره خطآهن رشت ـ آستارا، اظهار کرد: تقریباً با 70 درصد پیشنهاد روسها برای ساخت خطآهن رشت ـ آستارا موافق هستیم.
وی با بیان اینکه "اختلاف نظر ما کارشناسی و مربوط به ایستگاههاست."، افزود: روسها با توجه به سابقه زیادی که در ساخت ایستگاههای راهآهن دارند طبیعتاً طراحی را به آن سمت و سو میبرند، ممکن است این کار خیلی مورد قبول ما نباشد، البته در سفری که به روسیه خواهیم داشت این مسئله را حلوفصل خواهیم کرد.
وی درباره اینکه آیا روسها پروژه را میسازند، گفت: خیر، ایرانیها خطآهن رشت ـ آستارا را میسازند و پیمانکار اصلی این پروژه قرارگاه خاتمالانبیا(ص) است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت کریدورها اظهار کرد: عراق نیز بهعنوان رقیب ما کریدورهایی در بندر فاو و امالقصر دارد و مشغول فعالیت است. کریدورها صرفاً مسیرهایی برای جابهجایی بار و مسافر نیستند و مزیتها و اثرگذاریهای فراوانی دارند؛ این مسیرها هم میتوانند قدرت جابهجایی ایجاد کنند و هم سیاستها را تحت تأثیر قرار دهند، نمونه بارز آن کریدور زنگهزور است که اخیراً نقل محافل شد؛ اگرچه هیچ اقدام فیزیکی در آن انجام نشده بود، اما یکی از اهداف آن که جابهجایی سیاست بود، محقق شد و اثرگذاری خود را نشان داد.
وی توضیح داد: در حوزه ریلی حدود 9 کریدور تعریف کردهایم که شش کریدور شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب هستند. شاخصترین کریدور شمال ت جنوب، مسیر آستارا تا چابهار است و اگر فرصت باشد، توضیحات بیشتری درباره مسیر چابهار ـ زاهدان ارائه خواهم داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بزرگراهی، 11 کریدور طراحی شده که شش کریدور آن شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب است. کریدورهای آزادراهی نیز شامل هفت کریدور میشوند که توسط بخش خصوصی و دولت با مشارکت یکدیگر در حال اجرا هستند.
بازوند اضافه کرد: یکی از مهمترین کریدورهای آزادراهی کشور، مسیر دریای خزر تا خلیج فارس است که از چالوس شروع میشود و تا ماهشهر امتداد دارد؛ حدود 53 درصد این کریدور توسط بخش خصوصی اجرا میشود.
وی یادآور شد: در حوزه بزرگراهی، اصلیترین کریدورها شامل کمربند پیرامون نقشه کشور هستند؛ این مسیرها از مرز بازرگان تا شلمچه، از شلمچه تا چابهار و از چابهار تا سرخس و بازگشت به مرز بازرگان امتداد دارند. این چهار کریدور بزرگراهی نقش بسزایی در ارتباط با کشورهای همسایه دارند و مستلزم تکمیل راههای آنتنی هستند که در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه "اختلاف نظر ما کارشناسی و مربوط به ایستگاههاست."، افزود: روسها با توجه به سابقه زیادی که در ساخت ایستگاههای راهآهن دارند طبیعتاً طراحی را به آن سمت و سو میبرند، ممکن است این کار خیلی مورد قبول ما نباشد، البته در سفری که به روسیه خواهیم داشت این مسئله را حلوفصل خواهیم کرد.
وی درباره اینکه آیا روسها پروژه را میسازند، گفت: خیر، ایرانیها خطآهن رشت ـ آستارا را میسازند و پیمانکار اصلی این پروژه قرارگاه خاتمالانبیا(ص) است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت کریدورها اظهار کرد: عراق نیز بهعنوان رقیب ما کریدورهایی در بندر فاو و امالقصر دارد و مشغول فعالیت است. کریدورها صرفاً مسیرهایی برای جابهجایی بار و مسافر نیستند و مزیتها و اثرگذاریهای فراوانی دارند؛ این مسیرها هم میتوانند قدرت جابهجایی ایجاد کنند و هم سیاستها را تحت تأثیر قرار دهند، نمونه بارز آن کریدور زنگهزور است که اخیراً نقل محافل شد؛ اگرچه هیچ اقدام فیزیکی در آن انجام نشده بود، اما یکی از اهداف آن که جابهجایی سیاست بود، محقق شد و اثرگذاری خود را نشان داد.
وی توضیح داد: در حوزه ریلی حدود 9 کریدور تعریف کردهایم که شش کریدور شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب هستند. شاخصترین کریدور شمال ت جنوب، مسیر آستارا تا چابهار است و اگر فرصت باشد، توضیحات بیشتری درباره مسیر چابهار ـ زاهدان ارائه خواهم داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بزرگراهی، 11 کریدور طراحی شده که شش کریدور آن شمال ـ جنوب و سه کریدور شرق ـ غرب است. کریدورهای آزادراهی نیز شامل هفت کریدور میشوند که توسط بخش خصوصی و دولت با مشارکت یکدیگر در حال اجرا هستند.
بازوند اضافه کرد: یکی از مهمترین کریدورهای آزادراهی کشور، مسیر دریای خزر تا خلیج فارس است که از چالوس شروع میشود و تا ماهشهر امتداد دارد؛ حدود 53 درصد این کریدور توسط بخش خصوصی اجرا میشود.
وی یادآور شد: در حوزه بزرگراهی، اصلیترین کریدورها شامل کمربند پیرامون نقشه کشور هستند؛ این مسیرها از مرز بازرگان تا شلمچه، از شلمچه تا چابهار و از چابهار تا سرخس و بازگشت به مرز بازرگان امتداد دارند. این چهار کریدور بزرگراهی نقش بسزایی در ارتباط با کشورهای همسایه دارند و مستلزم تکمیل راههای آنتنی هستند که در دستور کار قرار دارد.
برچسب ها : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اقتصادسرآمد قرارگاه خاتمالانبیا(ص)
اخبار روز
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
-
دختر 9 ساله قربانی سیلاب بندر خمیر شد
-
تأکید وزیر راه بر تداوم روحیه ایثار شهدای پشتیبانی در شبکه حمل و نقل
-
برگزاری دوره آموزشی بهداشت و ایمنی در سازمان شیلات
-
آغاز فصل تازه سرمایهگذاری و آموزش در شیلات
-
موافقت ایران با ۷۰ درصد پیشنهاد روسها برای ساخت خطآهن رشت-آستارا
-
اجرای پروژههای بهسازی در ۱۷ بندر ماهیگیری کشور
-
احداث ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی در دستور کار است
-
بارشهای سنگین تا پایان هفته در راه است
-
برگزاری لیگ فوتسال بانوان قم نیازمند تداوم حمایتها و تقویت زیرساختهای ورزشی است
-
مسابقه ملی طراحی گلزار شهدای مسجد مقدس جمکران با رویکرد مقاومت و انتظار برگزار میشود
-
یادمان شهدای جمکران روایت عینی سیر تاریخی مقاومت از صدر اسلام تا امروز است
-
از توسعه ورزش همگانی و بانوان حمایت میکنیم
-
افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت اعتکاف در قم
-
اجرای ناقص قوانین مناطق آزاد، مهمترین علت مشکلات واحدهای تولیدی ارس
-
تقویت همکاریهای تجاری ایران و ترکمنستان در دوغارون
-
الزامات مدیریت هوشمندانه در امنیت حملونقل دریایی
-
سکان نیروی دریایی ارتش به سوی اقیانوس فرهنگ
-
انباشت دموراژ کشتیها پشت سد بانک مرکزی!
