تاریخ انتشار:1404/10/4
فرودگاه قم؛ سرمایه‌گذاری هدفمند یا موازی‌کاری زیرساختی؟

فرودگاه قم؛ سرمایه‌گذاری هدفمند یا موازی‌کاری زیرساختی؟

به گزارش اقتصادسرآمد، در شرایطی که رقابت سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی با بازدهی پایین به یکی از چالش‌های اصلی توسعه کشور تبدیل شده است، پروژه تکمیل فرودگاه قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل هوایی مطرح شده است. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند با فعال‌سازی پروازهای داخلی در ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی (ره)، امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم است؛ با این حال، مسئولان استان قم بر ضرورت تکمیل فرودگاه این استان تأکید دارند.
 
اکبر بهنام‌جو، استاندار قم، با اشاره به سابقه این پروژه اعلام کرد: فرودگاه قم نخستین پروژه فرودگاهی بخش خصوصی در کشور است که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و انتخاب قم برای این سرمایه‌گذاری، نشان‌دهنده وجود تقاضای واقعی و توجیه اقتصادی آن است. به گفته وی، بخش خصوصی برخلاف دولت، تنها در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که سودآوری و نیاز بازار را به‌درستی تشخیص دهد.
 
استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های گسترده زیارتی و گردشگری این استان افزود: قم سالانه میزبان حدود ۲.۵ میلیون زائر خارجی ثبت‌شده است که عمدتاً از کشورهای عربی برای زیارت وارد ایران می‌شوند. همچنین حوزه علمیه قم با جذب طلابی از بیش از ۱۱۰ کشور، جریان مستمر سفرهای بین‌المللی را ایجاد کرده است. برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و حمایت از بخش خصوصی در ساخت هتل‌های باکیفیت، می‌تواند این عدد را به ۴ تا ۵ میلیون نفر در سال افزایش دهد.
 

برچسب ها : فرودگاه قم؛ اقتصادسرآمد حوزه حمل‌ونقل هوایی

اخبار روز
ضمیمه