تاریخ انتشار:1399/12/25
فیلم «ابلق» برنده تندیس دومین جشنوارۀ «نشان فی» شد
به گزارش اقتصادسرآمد - فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان فیلم برگزیده «نشان فی» انتخاب و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ، دومین جشنواره «نشان فی» با محوریت گفتمانسازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان برگزار شد که در این جشنواره فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره معرفی و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
همچنین فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و فیلم «روشن» به کارگردانی روح الله حجازی نیز به عنوان فیلمهای شایسته تقدیر دومین جشنواره «نشان فی» انتخاب شدند.
جشنواره «نشان فی» به بررسی فیلمهای جشنواره فجر با نگاه سواد مالی میپردازد که بر اساس نظر هیأت داوران این جشنواره، از میان 16 فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، 10 فیلم، حاوی مفاهیم سواد مالی بودند که با نظر هیات داوران 3 فیلم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.
دومین جشنواره «نشان فی» با حضور محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیهکننده و کارگردان فیلم ابلق، مجید برزگر و آرش انیسی تهیهکننده و کارگردان فیلم مامان، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم روشن، هیأت داوران جشنواره، دکتر خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما، دکتر احسانی مدیر شبکۀ نسیم، نجفی روابط عمومی جشنوارۀ فیلم فجر وجمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار شد.
نرگس آبیار کارگردان سینما در این جشنواره گفت: در کشور جای خالی موضوع سواد مالی بسیار احساس می شود که آکادمی هوش مالی با آموزشهای خود میتواند این مشکل را رفع کند. وی افزود: مردم برای زندگی بهتر نیازمند آگاهی در حوزه سواد مالی هستند و باید با برنامهریزی صحیح این موضوع را به افراد جامعه آموزش داد. این کارگردان سینما عنوان کرد: دنیای سرمایهداری همواره به دنبال تشویق مردم به مصرفگرایی است؛ بنابراین لازم است مردم آگاهی لازم درخصوص رفتارهای درست مالی را داشته باشند.
دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی خاطرنشان کرد: همۀ افراد جامعه نیازمند سواد مالی هستند اما توانمندسازی گروههای در معرض آسیب از اهمیت بسیاری برخوردار است. رودی اظهار داشت: زنان سرپرست خانواده و کودکان کار دو گروه مهم برای یادگیری سواد مالی محسوب میشوند. وی افزود: زنان در بسیاری کشورها، جزو مهمترین گروههای هدف آموزش سواد مالی هستند؛ چرا که هم نقش مدیر مالی خانواده و هم نقش تربیت کودکان را ایفا میکنند. وی تاکید کرد: آکادمی هوش مالی در طول چهار سال فعالیت خود تلاش کرده است در گام نخست، منابع علمی معتبری برای گروههای گوناگون تهیه کند که 50 جلد از آنها تا کنون منتشر شده و 100 جلد دیگر در سال آینده منتشر خواهد شد.
دکتر حسن خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما نیز در این جشنواره گفت: ظرفیتهای آموزش سواد مالی باید به مسائل روز و مسائل جاری مردم تبدیل شود تا عامه مردم بتوانند از این مباحث استفاده کنند. وی اظهار داشت: سواد مالی ما مبتنی بر سبقت برخیر است و همین امر موضوع سواد مالی ما را با دیگر کشورها متمایز میکند.
دکتر مریم جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون نیز در این جشنواره گفت: سینما رسانۀ تأثیرگذاری است که مفاهیم مهمی چون سواد مالی را به جامعه منتقل میکند. وی اظهار داشت: آکادمی هوش مالی با برگزاری جشنواره «نشان فی» بستری فراهم کرده تا زمینه توجه به موضوع سواد مالی در سینما فراهم شود.
دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیأت داوران جشنواره «نشان فی» و عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این جشنواره تاکید کرد: وجود مفاهیم سواد مالی در فیلمها، لزوماً به معنای آگاهانه بودن این امر نیست. آشنایی سینماگران با مفاهیم سواد مالی باعث میشود این اشارات و پرداختنها به صورت دقیقتر و بیشتری صورت گیرد. امیدواریم با برگزاری این جشنواره در سالهای آینده شاهد اکران فیلمهای بیشتری با پرداختن به موضوع سواد مالی باشیم.
شایان ذکر است، جشنواره «نشان فی» به صورت سالانه توسط آکادمی هوش مالی برگزار میشود و در آن، از برترین فیلمهای جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی تقدیر میشود. در جشنوارۀ نخست، فیلمهای «عامهپسند»، «روز بلوا»، «بیصدا حلزون» و «سه کام حبس» به عنوان فیلمهای برتر انتخاب شدند.
همچنین فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و فیلم «روشن» به کارگردانی روح الله حجازی نیز به عنوان فیلمهای شایسته تقدیر دومین جشنواره «نشان فی» انتخاب شدند.
جشنواره «نشان فی» به بررسی فیلمهای جشنواره فجر با نگاه سواد مالی میپردازد که بر اساس نظر هیأت داوران این جشنواره، از میان 16 فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، 10 فیلم، حاوی مفاهیم سواد مالی بودند که با نظر هیات داوران 3 فیلم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.
دومین جشنواره «نشان فی» با حضور محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیهکننده و کارگردان فیلم ابلق، مجید برزگر و آرش انیسی تهیهکننده و کارگردان فیلم مامان، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم روشن، هیأت داوران جشنواره، دکتر خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما، دکتر احسانی مدیر شبکۀ نسیم، نجفی روابط عمومی جشنوارۀ فیلم فجر وجمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار شد.
نرگس آبیار کارگردان سینما در این جشنواره گفت: در کشور جای خالی موضوع سواد مالی بسیار احساس می شود که آکادمی هوش مالی با آموزشهای خود میتواند این مشکل را رفع کند. وی افزود: مردم برای زندگی بهتر نیازمند آگاهی در حوزه سواد مالی هستند و باید با برنامهریزی صحیح این موضوع را به افراد جامعه آموزش داد. این کارگردان سینما عنوان کرد: دنیای سرمایهداری همواره به دنبال تشویق مردم به مصرفگرایی است؛ بنابراین لازم است مردم آگاهی لازم درخصوص رفتارهای درست مالی را داشته باشند.
دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی خاطرنشان کرد: همۀ افراد جامعه نیازمند سواد مالی هستند اما توانمندسازی گروههای در معرض آسیب از اهمیت بسیاری برخوردار است. رودی اظهار داشت: زنان سرپرست خانواده و کودکان کار دو گروه مهم برای یادگیری سواد مالی محسوب میشوند. وی افزود: زنان در بسیاری کشورها، جزو مهمترین گروههای هدف آموزش سواد مالی هستند؛ چرا که هم نقش مدیر مالی خانواده و هم نقش تربیت کودکان را ایفا میکنند. وی تاکید کرد: آکادمی هوش مالی در طول چهار سال فعالیت خود تلاش کرده است در گام نخست، منابع علمی معتبری برای گروههای گوناگون تهیه کند که 50 جلد از آنها تا کنون منتشر شده و 100 جلد دیگر در سال آینده منتشر خواهد شد.
دکتر حسن خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما نیز در این جشنواره گفت: ظرفیتهای آموزش سواد مالی باید به مسائل روز و مسائل جاری مردم تبدیل شود تا عامه مردم بتوانند از این مباحث استفاده کنند. وی اظهار داشت: سواد مالی ما مبتنی بر سبقت برخیر است و همین امر موضوع سواد مالی ما را با دیگر کشورها متمایز میکند.
دکتر مریم جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون نیز در این جشنواره گفت: سینما رسانۀ تأثیرگذاری است که مفاهیم مهمی چون سواد مالی را به جامعه منتقل میکند. وی اظهار داشت: آکادمی هوش مالی با برگزاری جشنواره «نشان فی» بستری فراهم کرده تا زمینه توجه به موضوع سواد مالی در سینما فراهم شود.
دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیأت داوران جشنواره «نشان فی» و عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این جشنواره تاکید کرد: وجود مفاهیم سواد مالی در فیلمها، لزوماً به معنای آگاهانه بودن این امر نیست. آشنایی سینماگران با مفاهیم سواد مالی باعث میشود این اشارات و پرداختنها به صورت دقیقتر و بیشتری صورت گیرد. امیدواریم با برگزاری این جشنواره در سالهای آینده شاهد اکران فیلمهای بیشتری با پرداختن به موضوع سواد مالی باشیم.
شایان ذکر است، جشنواره «نشان فی» به صورت سالانه توسط آکادمی هوش مالی برگزار میشود و در آن، از برترین فیلمهای جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی تقدیر میشود. در جشنوارۀ نخست، فیلمهای «عامهپسند»، «روز بلوا»، «بیصدا حلزون» و «سه کام حبس» به عنوان فیلمهای برتر انتخاب شدند.
برچسب ها : چشنواره نشان فی کارگردان معروف تندیس افتخار
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند