تاریخ انتشار:1401/4/2
تولید ۵۵۳ هزار تن انواع آبزیان پارسال در کشور

تولید ۵۵۳ هزار تن انواع آبزیان پارسال در کشور

اقتصاد سرامد - معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران: ۵۵۳ هزار تن انواع آبزیان پارسال در کشور تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش اقتصادسرآمد، رهاسازی بیش از ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهیان سفید در رودخانه‌های شیلاتی مازندران آغاز شد.


معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در حاشیه مراسم رهاسازی بچه ماهیان سفید در رودخانه‌های شاخص شیلاتی استان در ساری گفت: یکی ازماموریت‌های مهم شیلات برنامه ریزی برای تکثیر بچه ماهیان و رهاسازی آن دردریای خزر است تا بتوانیم توسعه پایدارصیدو صیادی را فراهم سازیم.


مهدی شکوری افزود: مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایرژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری در تکثیر بچه ماهیان و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی خزر نقش مهم وکلیدی دارد.


او گفت: آبزی پروری یکی از روش‌های پایدار در تامین پروتئین مورد نیاز انسان است و با اقداماتی که سازمان شیلات ایران، وزارت جهاد کشاورزی و پرورش دهندگان در سال گذشته حدود ۵۵۳ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شده و در سبد غذایی مردم قرار گرفته است.

مدیرکل دفتربازسازی ذخایرسازمان شیلات ایران نیز در این مراسم ، براهمیت و ضرورت حفظ و بازسازی ذخایرآبریان دریایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه صید و برداشت بی رویه و تخریب زیستگاه و مناطق تولید مثل آبزیان دریای خزر از طرف دیگر، موجب کاهش شدید ذخایر انواع ماهیان شده است .

ناصرکرمی راد افزود: با توجه به شرایط نا مناسب دریا و رودخانه‌ها و کاهش شدید تولید مثل طبیعی، تکثیر و رها سازی بچه ماهی یک راه نسبتا مناسب برای بازسازی و حفظ ذخایر ماهیان است.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه