اجتناب پاکستانیها از تاسیس بانک مشترک با ایران
درشرایط تحریم میترسند که با ایرانیها مراودات مالی داشته باشند
عضو اتاق مشترک ایران و پاکستان خاطر نشان کرد: پاکستانیها در شرایط تحریم میترسند که با ایرانیها مراودات پولی و مالی داشته باشند و اگر تحریمها علیه ایران به حالت تعلیق در بیایید در شرایط عادی نیازی به ایجاد بانک مشترک وجود ندارد.به گزارش اقتصادسرآمد، علی ریگی میرجاوه در پاسخ به این پرسش که وضعیت افتتاح بانک مشترک بین ایران و پاکستان به کجا رسیده است آیا میتوان امیدوار به راهاندازی این بانک باشیم؟ گفت: بانکهای پاکستانی با آمریکاییها کار میکنند از اینرو به راحتی قبول نمیکنند که با ایرانیها فعالیت اقتصادی داشته باشند؛ بانکها و صرافیها در پاکستان اجتناب میکنند چون بعد از آغاز مراودات پولی و مالی با ایران در لیست سیاه آمریکا بروند، به همین دلیل بعید است که این مهم تا زمانیکه تحریمها علیه ایران وجود دارد عملیاتی شود.وی ادامه داد: اگر تحریمها علیه ایران به حالت تعلیق در بیایید در شرایط عادی نیازی به ایجاد بانک مشترک وجود ندارد و با گشایش ال سیها و اعتبار اسنادی میتوان کارها را جلو ببریم.این فعال اقتصادی پاکستانیها را طرفهای تجاری قابل اعتمادی ندانست و افزود: پاکستانیها در کاغذ خوب هستند اما درعمل چندان به سخنان خود پایبند نیستند و ضعیف عمل میکنند.ریگی میرجاوه با اشاره به نیاز پاکستان به تولیدات ایرانی، تصریح کرد: دولت پاکستان به تجار و بازرگانان این کشور اعلام کرد که به صورت سنتی و در غالب تهاتر فعالیت اقتصادی خود را با ایران دنبال کنند چراکه دولت نمیتواند ال سی اعتبار اسنادی برای تجارت با ایران باز کند از اینرو دولت این کشور برای واردات چند کالا ال سی باز نکردند تا در غالب تهاتر این کالاها وارد کشور شوند. وی با بیان اینکه اقتصاد پاکستان روزهای خوبی را پشت سر نمیگذراند، گفت: مقرر شده است که در قبال صادرات سیب به پاکستان از این کشور نارنگی و انبه وارد کنیم؛ همچنین فرآوردههای نفتی مانند قیر، هیدروکربن مواد پتروشیمی، کالاهای کشاورزی از جمله خشکبار، کشمش، خرما و انگور صادر میشود.عضو اتاق مشترک ایران و پاکستان با اشاره به تعویق انداختن افتتاح بازارچه مرزی میرجاوه، خاطر نشان کرد: افتتاح بازارچه مرزی میرجاوه امروز و فردا میشود اما هم اکنون بازارچه مرزی کوهک فعال است؛ پاکستانی به دلیل پیشبرد روابط تجاری خود بازارچه ریمدان را فعال کردند این بازارچه به بندر گوادر نزدیک است و کالا در این بازارچه بسیار رد و بدل میشود؛ حدود 400 تا 500 کامیون روزانه از این مسیر تردد داریم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
موجودی ذخایر گندم و کالاهای اساسی کشور ۱۰۰ درصدی شد
-
ضرر کسب و کارهای اینترنتی جبران می شود؟
-
درشرایط تحریم میترسند که با ایرانیها مراودات مالی داشته باشند
-
10 مانع داخلی در مسیر توسعه روابط تجاری ایران و روسیه قرار دارد
-
ساخت ۹۳ پست حدود ۳۷۰۰ مگاوات برق را تأمین میکند
-
پیوند ناگسستنی قیمت خودرو با دلار
-
تولید سالانه گوشت قرمز به ۹۰۰ هزار تن رسید
-
احیا بیش از ۱۳۰ واحد تولیدی در تهران در نیمه نخست امسال
-
۴ شهرک صنعتی جدید ایجاد میشود
-
فضای تجاری مترو در اختیار افرادی است که پروانه کسب ندارند
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



