رئیس سازمان انرژی اتمی:

تولید داخل صددرصد نیاز کشور را تامین می‌کند


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: میزان رادیوداروی تولید شده در داخل صددرصد نیاز کشور را تامین می‌کند الان دیگر کسی از خارج از کشور رادیودارو وارد نمی‌کند و همه نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات با حضور در جمع خبرنگاران از توزیع ۶۷ رادیودارو به حدود ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور  خبر داد و گفت: وقتی بیمارستان‌ها مشکل جذب بیمار نداشته باشند و همه عمل‌ها را آن طور که خودشان می‌گویند انجام دهند آمار ما این بوده که ۱ میلیون بیمار سرطانی در سال از این داروها استفاده می‌کنند و این ظرفیتی است که با توجه به تنوع بخشی که الان در دستور کارمان است به دست آمده است.
وی افزود: در بخش تشخیصی برای دقت و در بخش درمانی برای اثربخشی دارو کار می‌کنیم که امسال دو نوع رادیوداروی جدید را از فاز بالینی عبور می‌دهیم و می‌رود در خدمت مردم قرار می‌گیرد.رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: این میزان صددرصد نیاز کشور را تامین می‌کند الان دیگر کسی از خارج از کشور رادیودارو وارد نمی‌کند و همه نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.
وی درباره توافق ماه مارس با آژانس عنوان کرد: در حال پیشرفت و پیگیری روند این توافق هستیم ما تقریبا هر روز ملاقات با هیات‌ها و تماس‌ها و مذاکرات و ارتباطات را داشتیم و به وقتش گزارش خواهیم داد.اسلامی درباره این حرف رئیس‌جمهور که گفت به کسی چک سفید امضا ندادم، گفت: این حرف درستی است. 
در اینجا عهد اخوت با کسی خوانده نمی‌شود. کار و مسئولیت مهم‌ترین شاخصش وظیفه‌شناسی و تشخیص درست مسئولیت و انجام وظیفه به موقع است. من هم اگر نتوانم کارم را درست انجام دهم طبیعی است که باید با من خداحافظی شود.
تولید داخل صددرصد نیاز کشور را تامین می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه