اتصال ۹۳ درصد روستاها به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نگاه راهبردی و تجاری‌سازی به نسل پنجم ارتباطی گفت: تمام فناوری‌هایی که مطرح‌ شده نیازمند اینترنت پرسرعت است و مردم ما نیز شایسته بهترین‌ها و سرعت‌های بالا هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی زارع پور  - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران اظهار کرد: امروز این همایش که درباره نسل پنجم ارتباطات در حال برگزاری است و تمام فناوری‌هایی که مطرح‌ شده نیازمند اینترنت پرسرعت برای مردم است و دنیا هم به این سمت پیش می‌رود و یکی از تکالیفی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم محول شده همین موضوع است.
وی افزود: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت‌های بالا است و در شهرهایی که فیبر نوری اجرا شده سرعت‌های خوبی به مردم ارایه می‌شود و مردم ما شایسته بهترین‌ها و سرعت‌های بالا هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه دو پروژه را دنبال می‌کنند که یکی از آن فیبرنوری است که در ۲۰۰ شهر کار درحال انجام است و قریب به چهار میلیون خانوار تخت پوشش قرار گرفته‌اند؛ ۹ اپراتور در این زمینه فعالیت می‌کنند و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون خانوار دست یابیم.
زارع پور ادامه داد: اتفاق خوبی که در برنامه هفتم توسعه رخ داد، اتصال ۲۰ میلیون خانوار به فیبرنوری است و هدف‌گذاری این است که تا پایان برنامه هفتم همه ساختمان‌ها به این فناوری متصل شوند که میانگین سرعت را چند صد برابر خواهد کرد. بنابراین این کار نیازمند زیرساخت برای اینترنت سیار هم هست و اگر فاز پوشش تمام شود، عملا در همه جای کشور برای نسل پنجم اینترنت آمادگی داریم.
وی در ادامه به سفر اخیر خود به کشور عمان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته به عمان سفر کردم و در مسقط توافقات خوبی انجام شد. این کشور با وجود جمعیت کم در زمینه توسعه نسل پنجم اینترنت اقدامات خوبی انجام داده است و آنها هم در پیشبرد این نسل از اینترنت از فناوری فیبرنوری استفاده و آن را اجرا کرده‌اند. بنابراین پروژه فیبر نوری زیرساختی برای ۵G و نسل‌های بعدی ارتباطات خواهد بود. ما نگاهمان این است که همزمان با توسعه پروژه فیبر کمک کنیم سرعت اینترنت سیار هم افزایش پیدا کند؛ هم از طریق معرفی و توسعه نسل پنجم و هم از طریق برداشته شدن بار ترافیکی از روی ارتباطات سیار و هدایت به سمت ارتباطات ثابت، چون گفته شده است که در کشورهای پیشرفته میانگین ترافیکی مصرفی مردم بر روی ارتباطات ثابت است اما در کشور ما کاملا برعکس است و این تغییر باید انجام شود.
اتصال ۹۳ درصد روستاها به اینترنت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه