شناسایی و مدیریت ۲۰۰ نقطه دچار تنش آبی در کشور


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: حدود ۲۰۰ نقطه دارای تنش آبی در فصول مختلف کشور شناسایی و خوشبختانه به واسطه انجام تلاش‌های ویژه، ایثارگرانه و جهادی این امر به خوبی مدیریت شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد جوانبخت در نشست تخصصی وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور، با اشاره به توجه ویژه وزیر نیرو به بخش آب کشور، گفت: در سال آبی گذشته تلاش‌های فراوانی برای رفع مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب از جمله در مشهد، تبریز و تهران و بسیاری شهرهای دیگر صورت گرفت که در این راستا شرکت مهندسی آب و فاضلاب و شرکت‌های استانی پای کار بودند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در همین زمینه افزود: حدود ۲۰۰ نقطه دارای تنش آبی در فصول مختلف کشور شناسایی و خوشبختانه به واسطه انجام تلاش‌های ویژه، ایثارگرانه و جهادی این امر به خوبی مدیریت شد.
وی با بیان اینکه گستره ماموریتی آب و فاضلاب کل کشور بوده و همه شهرها و روستاها را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: در این راستا، مدیران به عنوان نقطه عطف و تماس این مجموعه با مصرف‌کنندگان هستند.
جوانبخت در ادامه پروژه‌های اجرایی بخش آب و فاضلاب را به دو دسته کلی تامین منابع آب و توزیع منابع آب تقسیم و تصریح کرد: این امر در ادامه یک زنجیره‌ای اعم از تامین آب، خطوط انتقالی، تصفیه‌خانه‌ها، شبکه‌های توزیع شهری، ایستگاه‌های پمپاژ و مواردی از این دست را تشکیل می‌دهند.
وی یادآور شد: در این میان پروژه‌های زیربنایی و اساسی با درنظر گرفتن اهداف و شرایطی که مناطق مختلف دارند پایش و پیش‌بینی و از جهات مختلف کنترل می‌شوند که بخشی از آن را پروژه‌های اضطراری تشکیل می‌دهند.
شناسایی و مدیریت ۲۰۰ نقطه دچار تنش آبی در کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه