تکلیف مجلس به دولت برای استرداد اموال ناشی از فساد خارج شده از کشور
نمایندگان مردم در مجلس دولت را مکلف کرد تا با همکاری وزارت دادگستری برای استرداد اموال ناشی از فساد که از کشور خارج شده است، اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روند بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی 20 این لایحه موافقت کردند.
براساس ماده الحاقی 20 این لایحه؛ معاون حقوقی رئیس جمهور مکلف است در اجرای اصل چهل و نهم (49) قانون اساسی، اطلاعات و مستندات راجع به اموال نامشروع موضوع این اصل را به مراجع ذیربط اعلام و موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید. معاونت حقوقی رئیسجمهور موظف است با همکاری وزارت دادگستری، اقدام لازم را برای استرداد اموال ناشی از فساد که از کشور خارج شده است، از طریق مراجع ذیصلاح بینالمللی به عمل آورد.قوه قضائیه مکلف به همکاری با وزارتخانههای دادگستری و امور خارجه برای تعیین جرائم وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها شدهمچنین نمایندگان با ماده الحاقی 18 این لایحه موافقت کردند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
جایگاه و نقش ارزشمند ایمنی در ارائه سرویس هوانوردی و فرودگاهی کشور
-
عرضه اولیه سهام شرکت گروه توسعه مالی فیروزه در بورس تهران
-
میزبانی آنلاین ایران در برگزاری کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خزر
-
پیش بینی اختصاص 100 میلیارد تومان جهت احیای تالاب بین المللی انزلی
-
لغو تمامی پروازهای کشور تا اطلاع ثانوی
-
دو تنگه در مُشت تهران؛ استراتژی «شبکه لجستیکی واحد» روی میز ایران
-
تجربیات موفق اداره کشور در دوره جنگ را باید مستند و الگوبرداری کنیم
-
ترخیص و واردات بیش از 1.6 میلیون تُن کالای اساسی از طریق مبادی مناطق آزاد کشور
-
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار میتواند به یکی از قطبهای صنعتی شرق کشور تبدیل شود
-
پهنه تکاملی زنجیره ترانزیت شمال غرب کشور در کریدورهای بینالمللی
-
اختلال در کریدورهای هوایی خاورمیانه؛ زنگ خطر برای صنعت گردشگری جهان
-
پایان عصر لجستیک ارزان
-
نمایش زنبورهای سرخ در بامداد پر ماجرای خلیج فارس
-
باور به کیفیت کشتیسازی ایران ضعیف است
-
جنایت علیه یک تمدن
-
ضرورت افزایش مصرف ماهی در وعدههای غذایی
-
تداوم سالانه پسروی آب دریای خزر به میزان20 سانتی متر
-
ابرپروژه بندر نوشهر در آستانه بهرهبرداری
-
توسعه خطوط ریلی داخل بندر کاسپین در دستور کار قرار گرفت
-
بخشی از آزادراه تبریز–مرند تا پایان شهریور زیر بار ترافیک میرود



