ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در هلدینگ پتروپالایشی اصفهان


پتروپالایش اصفهان در بحث انرژی‌های غیرفسیلی ورود کرده‌ و به زودی بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق احداث خواهد شد که با این وجود بخشی از ناترازی انرژی کشور در شبکه را برطرف خواهد کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، احداث برترین و تخصصی‌ترین پردیس فناوری نفت و انرژی نصف جهان، احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به مقدار ۱۰۰۰ مگاوات و تولید دانش‌بنیان محصولات تخصصی و حساس در صنعت پتروپالایش کشور از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت شرکت مشعل‌پویا پس از گذشت حدود یک سال از تأسیس این شرکت نوپا به‌شمار می‌رود و در همین مدت کوتاه دستاوردهای مهمی داشته است. مدیرعامل این شرکت درباره مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌ شده در این شرکت و برنامه‌های پیش‌رو در گذار پالایشگاه نفت اصفهان به پتروپالایش برتر به ارائه توضیحاتی پرداخت.
مجید نادری‌نژاد، در معرفی این شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت مشعل‌پویا در حوزه توسعه‌ای صنایع نفت از جمله محصولات و خدماتی که شامل پلنت‌های غیرشیمیایی می‌شود، همچنین توسعه محصولاتی که در زنجیره تحریم دچار چالش شده‌اند، فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین می‌کوشد در لایه‌های انرژی و تجهیزات پیشرفته‌ای که در صنعت نفت نیاز است و توان و ظرفیت آن وجود دارد، تجهیزاتی را تولید و شرایطی را فراهم کند که این تولیدات داخلی در صنعت استفاده شود. در پالایشگاه اصفهان، حوزه فعالیت ما در زمینه تجهیزات های‌تک، تولید انرژی‌های پاک، زنجیره انرژی پاک و مدیریت و اجرای پروژه‌های EPC در مجموعه‌های پالایشی و غیرپالایشی صنایع همجوار است.
وی درباره اشتغال‌زایی و نیروی انسانی این شرکت گفت:  عملاً از مرداد سال گذشته این شرکت تأسیس شد و از اواخر آذرماه سال گذشته شروع به اجرای پروژه‌های خود کرد. در این فاصله، حدود ۴۰۰ فرصت شغلی به‌ویژه برای نیروهای نخبه ایجاد شده است. حدود یک‌سوم نیروهایی که اخیرا جذب شده‌اند، از نیروهای نخبه فوق‌لیسانس و دکترا هستند که بخشی از آنها از نیروهای گذشته پالایشگاه اصفهان هستند و حدود ۱۲۰ نفر نیز در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان استخدام شده‌اند.
ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در هلدینگ پتروپالایشی اصفهان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه