مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم:

بازدید ۲۶۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی  از جزایر هنگام و لارک


مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم گفت: ۲۶۸ هزار و ۶۱۲ گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه با استفاده از شناورهای سبک ایمن و قایق های تفریحی مجاز از جاذبه های طبیعی و تاریخی جزایر هنگام و لارک دیدن کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اشتری به ایرنا افزود: این تعداد گردشگر داخلی و خارجی از اول فروردین تا پایان مهر ۱۴۰۲ از طریق بندر مسافری شهید ذاکری و اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو به ۲ جزیره زیبای هنگام و لارک رفت و آمد کرده اند.وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده ۱۴۴ هزار و ۶۵۴ گردشگر داخلی و خارجی از طریق اسکله کندالو و ۱۱۹ هزار و ۷۷۲ دوستدار جاذبه های طبیعی و گردشگری از طریق اسکله شیب دراز به وسیله شناورهای سبک و قایق های تفریحی به جزیره هنگام سفر کرده اند.رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: در این مدت یکهزار و ۴۸۵ گردشگر با استفاده از شناورهای سبک ایمن وارد جزیره لارک شده اند و ۲ هزار و ۷۰۱ مسافر و مردم جامعه محلی از این جزیره خارج شده اند.
اشتری اضافه کرد: تعداد گردشگران اعزامی از بندر مسافری شهید ذاکری قشم به جزیره هرمز نیز ۱۷۰ هزار و ۹۱۸ نفر ثبت و گزارش شده است که از این تعداد ۸۶ هزار و ۶۱۸ نفر وارد این جزیره شده اند و ۸۴ هزار و ۳۰۰ نفر از آن با شناورهای ایمن از آن خارج شده اند.جزیره هنگام یکی از جزایر شهرستان قشم است که در فاصله هزار و ۳۸۹ متری جنوب شرقی جزیره قشم، ۵۲ کیلومتری جزیره لارک ۸۱ کیلومتری بندرعباس و ۷۲ کیلومتری جزیره هرمز واقع شده است.
بخش بیشتر این جزیره تپه و ماهور است و اراضی قسمت های شمالی و شمال شرقی و جنوب غربی جزیره تا اندازه ای پهن، تخت و هموار است. نیمه جنوبی جزیره هنگام پستی و بلندی و شیب ملایمی دارد. چند نقطه مرتفع نیز در بخش شمالی این جزیره است که شاخص‌ ترین آن را می توان کوه میترا با ارتفاع ۱۰۶ متر دانست.جزیره هنگام حدود ۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و تا حدی به شکل یک بیضی است. طول جزیره ۹ کیلومتر و عرض آن ۶ کیلومتر برآورد شده است. کرانه های این جزیره دارای شیب ملایم به طرف دریا است و عمق آب در اطراف آن به میزانی است که قایق ها می توانند به سهولت در آنجا کناره بگیرند.
بازدید ۲۶۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی  از جزایر هنگام و لارک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه