مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز:

ارزش کتاب را در نمایشگاه کتاب تبریز پایین آوردند

 تبریز- محمد زاده خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با انتقاد از متولیان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مطبوعات و حجاب تبریز، گفت: ارزش کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز را پایین آوردند.
حبیب ماهوتی در گفت‌وگو با  روزنامه اقتصاد سرآمد ، در خصوص تفاوت برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز امسال با سال‌های قبل، اظهار کرد: تفاوت‌های زیادی وجود دارد و به جای این‌که پیشرفت کنیم، به عقب برگشته‌ایم.وی افزود: ما در دوره قبلی نمایشگاه را با حضور یکهزار ناشر برگزار می‌کردیم و اما این بار گفتند که ناشرها نمی‌آیند و وزارت ارشاد کتاب‌ها را خریداری کرده و به صورت هایپرمارکتی می‌فروشد.
وی خاطرنشان کرد: در جایی که متولی کتاب، سطح و ارزش کتاب را آنچنان پایین آورد که کتاب را در حد یک سوپرمارکت ببیند و نمایشگاه کتاب را سوپرمارکت بداند، هیچ انتظاری از ناشران و کتاب فروشان نمی‌توان داشت.
ماهوتی گفت: مردم برای خرید لپه و نخود به سوپرمارکت می‌روند. ممکن است که سوپرمارکت‌های بزرگی در کشورهای خارجی، قسمتی از فروشگاه را به فروش کتاب و لوازم التحریر اختصاص دهند اما ادعای کتاب فروشی نمی‌کنند. این در حالی است که ما نمایشگاه کتاب برگزار می‌کنیم و بنا به دستور یک نفر و بدون بررسی و نظرسنجی‌ها، همچون هایپرمارکت، یک سبد به دست مردم می‌دهیم و می‌گوییم که وقتی از فروشگاه خارج شدی، قیمت آن را بپرداز. در واقع کتاب را در حد نخود و مایع ظرف شویی می‌بینیم.
وی افزود: تعداد کتاب در نمایشگاه را ۷۰ هزار عنوان از ۵۰۰ ناشر اعلام می‌کنند، پس الان این ناشران کجا هستند؟ وزارت ارشاد و خانه کتاب اگر هایپرمارکت دار هستند، اعلام کنند!. 
وی در خصوص استقبال مردم از این نمایشگاه، گفت: مردم نمی‌دانند که در داخل نمایشگاه چه خبر است. تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه کتاب انجام شده و برای همین مردم به نمایشگاه می‌آیند و استقبال خوب بود ولی نسبت به سال‌های قبل ضعیف تر بوده و این‌که آیا مردم از نمایشگاه راضی هستند را هم نمی‌دانیم.
ارزش کتاب را در نمایشگاه کتاب تبریز پایین آوردند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه