مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

حفظ گنجینه های ارزشمند کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در استان

شهرکرد ، شهرام مصیبی  خبرنگار اقتصادسرآمد- احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همزمان با 24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری یکی از مطالبات عمده فرهنگی مردم و اساتید و نخبگان استان را ، احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد برشمرد .
وی ضمن اشاره به رفت وآمد فرهیختگان و افراد کتاب‌دوست و کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها، کتابخانه ها را اماکنی امن هم از نظر ساختمانی و هم اخلاقی نامید زیرا خانواده‌ها می تواننداز حضور فرزندانشان در این اماکن آسودگی خاطر داشته باشند .
وی در ادامه بیان داشت : هر ساله حدود ۲۰ هزار کتاب خریداری و ۱۰ هزار کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی در این استان امانت داده می‌شود. و هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این استان می باشند .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری یکی از کارهای ویژه این مرکز را، جمع‌آوری کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در استان جهت جفظ این گنجینه ها برشمرد که بعد از آفت‌زدایی و فهرست‌بندی و تبدیل به نسخ الکترونیکی برای عموم مردم نیز قابل استفاده خواهد شد .
وی افزود: تا کنون یک هزار جلد از کتب خطی، چاپی و سنگی از سراسر استان گردآوری شده و در بخش گنجینه امانات کتابخانه عمومی مولوی نگهداری می‌شود.فرهادی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان، گفت : در حال رای زنی با شهرداری و مراکز مهم دیگر استان هستیم تا با راه اندازی ایستگاه‌های کتاب در برخی از مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه، بیمارستان، دادگاه‌، بانک و ایستگاه های اتوبوس بصورت کتاب های صوتی و تصویری جامعه هدف در این اماکن بتوانند کتاب مطالعه کنند.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از جمله اقدامات این اداره‌کل در راستای تقویت کتابخانه‌ها در استان را توسعه بخش کودک و سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها و خرید تجهیزات کتابخانه‌ای شامل قفسه‌های کتاب، میزهای مطالعه، تجهیزات بخش کودک، تجهیزات رایانه‌ای، دوربین مدار بسته، دزدگیر و بسیاری از تجهیزات کتابخانه‌ای نام برد.
حفظ گنجینه های ارزشمند کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در استان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه