مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبرداد

توافق اولیه برای برقراری تور گردشگری دریایی بوشهر- کیش 


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با رایزنی انجام شده با دو شرکت توانمند برقراری تور گردشگری بوشهر- کیش در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در این زمینه توافق اولیه با یکی از کشتی‌های مسافربری حاصل شده است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمد شکیبی نسب  در نشست با مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: امید است با اقدام‌های پیش بینی شده در حوزه گردشگری بسته‌‎ای نیز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان و بویژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی فراهم شود.
وی بیان کرد: طرح در حال احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با نشست های مکرر و پیگیری های روزانه، بخش دریایی آن افتتاح شده و بخش سالن آن نیز که براساس استانداردهای بین المللی طراحی شده تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام و تاییدیه‌های بسیار خوبی نیز از سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت های مجتمع بندری نگین گرفته شده که انتظار داریم با تلاش های این مجموعه شرایط و بستر کار برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.
شکیبی نسب یادآور شد: اکنون طرح جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰ درصد مسیر، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تامین شده و آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: پل فلزی مسیر یاد شده نیز سرعت بسیار خوبی دارد که پیش بینی شده این طرح مهم زیرساختی تا خرداد سال آینده آماده افتتاح شود.
امدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دامه داد: در هفته حمل و نقل دو تفاهم نامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شده که از محل این تفاهمنامه‌ها، ۲۴ میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین سرمایه گذاری خواهد شد.
وی افزود: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس با ۱۱ بنادر تجاری در این شاخص رکوردار کشور است که پراکندگی شدید این بنادر، موضوع مدیریت طرح ها و فعالیت های نطارتی را با سختی های خاصی مواجه کرده است.
شکیبی نسب ادامه داد: در طول نوار ساحلی استان بوشهر ساحل نشینان هم استانی انتظاراتی در خصوص اجرای طرح های توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات برای بنادر دارند که در این زمینه در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده است.
وی افزود: در این سفر با نگاه ویژه رئیس جمهور، مجوز ترک تشریفات برای تامین جرثقیل ۱۴۰ تن، شناور آتشخوار، یدک کش، لایروب و یک سری دیگر از تجهیزات گرفته شد.
شکیبی نسب اظهار کرد: پیرو مجوزهای دریافتی در سفر تیم اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی به کشور چین، توافق های اولیه برای تامین تجهیزات دربایی و خشکی بنادر کشور و بویژه استان بوشهر انجام شده است.
وی افزود: امید است با این روند در نیمه دوم سال آینده شاهد افزوده شدن شناورهایی جدید به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر باشیم.
توافق اولیه برای برقراری تور گردشگری دریایی بوشهر- کیش 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه