فرمانده انتظامی شهرستان تبریز:

کم بودن مبلغ جریمه ها، عامل اصلی بی اعتنایی مردم به قوانین است

تبریز-امید محمدزاده خبرنگار اقتصاد سرآمد - یدالله جهان آرا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: امروزه پلیس در کنار رسانه ها و رسانه ها بازوی توانمند نیروی انتظامی در جنگ نرم هستند.وی افزود:  پلیس به دنبال خدمات بهتر به مردم با همکاری رسانه ها است، پلیس متولی امنیت است، امنیت مقوله ای است که با همکاری تمامی دستگاه ها، مردم، بازار و... با پلیس میسر خواهد بود.جهان آرا با اشاره بر تهدیدات امنیتی فتنه سال گذشته در جامعه گفت: هدف دشمن بیشترین سرمایه گذاری روی بحث رسانه است،چرا که با جنگ نمی توان یک کشور را شکست داد، ولی قطعا با سرمایه گذاری و تمرکز روی رسانه ها می توان روی کشور ها مسلط شد. وی در خصوص سرقت‌های اخیر منازل در تبریز و افزایش آن در سطح شهر تبریز گفت: سرقت‌های منازل توسط یک باند که افراد غیربومی از استان‌های همجوار بودند، انجام می‌شد. به عنوان مثال اخیراً شش سرقت مشابه در یک منطقه تبریز انجام شد که سارقان دستگیر شدند؛ در بحث جرایم خرد به دلیل نبود شاکی و حتی با معرفی سارق جدید وارد کشور شد، نزدیک به دوسال طول کشید تا ما مضرات این مواد مخدر توهم زا را به مصرف کنندگان تفهیم کنیم.  به دادگاه، بحث زندان زدایی مطرح است، ولی در مورد سرقت از منازل با همکاری اداره آگاهی با وجود مراجعه سریع السیر پلیس به محل، بعضا با سارقین مسلح مواجه می شویم که برخوردها با جرایم خاص را تشدید  می کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم، آذربایجان شرقی از حیث وقوع سرقت نسبت به جمعیت، رتبه ۲۸ در کشور را داراست. 
وی در رابطه با مبلغ جریمه ها اظهار داشت: کم بودن مبلغ جریمه‌ها باعث بی اعتنایی بسیاری از مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شده است و در همین راستا از مسئولان و نمایندگان مجلس خواستار افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی هستیم.
جهان آرا از کاهش هشت درصدی میزان جرایم در شهرستان تبریز خبر داد و افزود: ۷۰ درصد سرقت‌ها در شهر تبریز توسط معتادان انجام می‌شود.
کم بودن مبلغ جریمه ها، عامل اصلی بی اعتنایی مردم به قوانین است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه