رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان 

خبرنگار گزینی و تقسیم رسانه ها در تضاد با قوانین است  

هرمزگان – طاهره پرویزی  خبرنگار اقتصادسرآمد- نشست هم اندیشی  انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان سوم بهمن ماه 1402در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد . در این نشست موضوعات مختلف از جمله رویکرد رسانه ها در انتخابات پیش رو ، بررسی پیشنهادات هیئت مدیره در خصوص انجام اصلاحات اساسنامه ای و بررسی تعامل رسانه ها با دستگاهها و نهادهای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 
علامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان با قدردانی از تلاش فعالان رسانه در آگاهی بخشی عمومی گفت : در سال جاری اتفاقات و رویدادهای مهمی را شاهد بوده یا هستیم ،اما چقدر متولیان از ظرفیت رسانه ها در ایجاد آرامش عمومی و تزریق امید به جامعه بهره گرفته اند ؟ از یکسو می گویند انتظار نقش آفرینی از رسانه ها دارند ،از سوی دیگر خبرنگار گزینی تقسیم رسانه ها را به درجات مختلف پیاده می کنند . رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان افزود : چرا باید درب مهمترین مرکز تصمیم گیری دولت و مدیریت عالی استان به روی خبرنگاران بسته باشد؟ خبرنگاران به منبع غیب برای اطلاع از دستاوردها  متصل نیستند و تمایل ندارند خبرهای پاستوریزه که سورتینگ شده را منتشر کنند . عینی گرایی وظیفه مهم خبرنگاران است . چه توقعی دارید که رسانه ها با این شیوه و خبرهای گزینش شده امید آفرین باشند ؟ با کدام حلقه پیوند می خواهید تعاملات تقویت شود ؟ آیا به تشکلات صنفی باور و اعتقاد وجود دارد ؟ خبرنگار گزینی و تقسیم رسانه ها به خودی و غیر خودی در تضاد با قوانین از جمله قانون مطبوعات است . 
شمس الدینی با انتقاد از شوراهایی که در حوزه فرهنگ و رسانه فعال هستند ، خاطر نشان کرد : مخاطب ما شورای فرهنگ عمومی ، شورای اطلاع رسانی و مدیران حوزه فرهنگی و رسانه ای هستند .مهمترین رویداد سال برگزاری انتخابات است ،رسانه های مستقل هرکدام زبان بخشی از جامعه اند ،ایجاد کانال های انتخاباتی صدا و سیما با اعتبار 200تا 250میلیارد تومانی نمی تواند آرزوهای متولیان رادر تحقق اهداف برآورده سازد . در انتخابات ریاست جمهوری گذشته طرح دعوت با همکاری تلویزیونهای اینتر نتی ، خبرگزاری ها ،پایگاههای خبری و نشریات درهرمزگان برگزار شد طرحی که امروز صدا و سیما از آن به طرح بکر و جدید یاد می کند دوسال پیش در هرمزگان اجرا شد و تریبون رسانه ها در اختیار کاندیداها و نمایندگان آنها قرار گرفت تا مردم بهتر تصمیم بگیرند و اقدام کنند . 
خبرنگار گزینی و تقسیم رسانه ها در تضاد با قوانین است  
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه