مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران خبر داد:

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و قزاقستان در بنادر مازندران با دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سرمایه گذاری مشترک ایران و قزاقستان در بنادر و مناطق آزاد مازندران باهدف افزایش صادرات و  توسعه اقتصادی در راستای دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  سید عباس حسینی در حاشیه بازدید هیات اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از ظرفیت های مازندران در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۲۰ ایرانی از استان منگستائو قزاقستان بازدید کردند که طبق رایزنی‌های انجام شده طرف مقابل خواستار رسیدن این رقم به ۱۰ هزار گردشگر است.وی خاطر نشان کرد: توسعه پرواز مستقیم از مازندران به منگستائو قزاقستان از دیگر خواسته های ۲ طرف برای توسعه اقتصادی و گردشگری است که با برنامه ریزی دقیق و اصولی امیدواریم این مهم محقق شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که، منگستائو قزاقستان استانی صنعتی است، گفت: بنابراین می توان با شناسایی ظرفیت ها برای صادرات کالاهای مورد نیاز از مازندران به خارج از کشور اقدام کرد.
وی افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه آبزی پروری، محصولات شیمیایی صنایع لبنی باجدیت در دستور کار است و با تلاش همگانی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.
حسینی تصریح کرد: توجه به گردشگری سلامت و بهره مندی مازندران از ظرفیت گردشگران قزاقستانی و برگزاری اردوی ورزشی ورزشکاران در کشورهای ۲ طرف در نشست با طرف قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سرمایه‌گذاری مشترک ایران و قزاقستان در بنادر مازندران با دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه