افتتاح مجتمع ۸۰۰ تنی شیلاتی آحار سلسله مجتمع آبزی پروری اکسیر کوثر کهمان بزرگترین طرح شیلاتی استان محسوب می شود

  معاون وزیر جهاد کشاورزی تولید کل شیلات در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: یک درصد از تولید محصولات کشاورزی در حوزه شیلات است. 
به گزارش اقتصادسرآمد، سید مجتبی خیام نیکویی در آیین افتتاح مجتمع ۸۰۰ تنی شیلاتی آحار شهرستان سلسله اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارتخانه در حوزه شیلات، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند میزان تولید گوشت سفید را افزایش دهد.
وی گفت: باید توجه داشت که بسیاری از استان‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و فعال کردن آنان می‌تواند تولیدات آبزی پروری را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه بازدید از ظرفیت‌های حوزه شیلات لرستان و حمایت از آنان در دستور کار است گفت: این استان در حوزه شیلاتی نیازمند یک مجموعه حمایتی هستیم که بتوانیم بخش‌های تحقیقاتی شیلات را فعال کنیم.
خیام نیکویی اضافه کرد: با فعال شدن این مجموعه حمایتی ظرفیت ۳۳ هزار تنی استان در سال آینده حداقل به ۴۵ هزار تن و در ۶ سال آینده به ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید.
مجتمع آبزی پروری اکسیر کوثر کهمان که بزرگترین طرح شیلاتی این شهرستان و حتی استان محسوب می شود پس وقفه ای بیش از یکساله همزمان با ایام دهه فجر به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.
مجتمع آبزی اکسیر کوثر کهمان در ابتدای دهه ۸۰ با نام تجاری احرار کهمان و با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شد و بنا بود که سالانه ۸۰۰ تن ماهی پرورشی و ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی را تولید نماید اما در مقاطعی در سال ۹۳ به دلیل مشکلات مالی و عدم سرمایه در گردش به تعطیلی کشیده شد و بیش از ۳۰ کارگر شاغل در این مجموعه از کار بیکار شدند تا اینکه با پیگیری های مجدد مسوولان به شرکت کوثر(از شرکت های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران) واگذار شد و با نام تجاری مجتمع آبزی اکسیر کوثر کهمان شروع به فعالیت کرد.
 افتتاح مجتمع ۸۰۰ تنی شیلاتی آحار سلسله مجتمع آبزی پروری اکسیر کوثر کهمان بزرگترین طرح شیلاتی استان محسوب می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه