افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهیان زینتی  و آکواریومی در این استان اصفهان


مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهیان زینتی و آکواریومی در این استان در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا عباسی به ایرنا اظهار کرد: امسال بالغ بر ۸۰ میلیون قطعه انواع ماهی تزیینی و آکواریومی در این خطه تولید شد که افزایش آن در مقایسه با گذشته نشان از توجه و علاقه به سرمایه گذاری در این صنعت دارد.
وی ادامه داد: استان اصفهان همواره در سه دهه اخیر رتبه اول تولید ماهیان زینتی را در کشور برای خود محفوظ نگه داشته است و هر ساله نیز شاهد افزایش تولید در این صنعت هستیم.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: علاوه بر رشد کمی، کیفیت تولید این گروه از آبزیان نیز در چند سال اخیر بهتر شده است و انواعی مختلفی از آن ها مانند گُلد فیش، زِبرا، سیکلیدهای مالاوی( سیچلاید آفریقایی) و تِترا در استان تولید و روانه بازار می‌شود.
عباسی افزود: پیش‌تر بسیاری از گونه‌ها از خارخ و بخصوص از کشورهای آسیایی به ایران وارد می‌شد اما امروزه اصفهان جزو صادرکنندگان این محصول به شمار می‌رود و در صورت حمایت بیشتر و رفع موانع صادراتی قادر خواهیم بود که بخش بیشتری از تولید را صادر کنیم.
مدیر شیلات اصفهان گفت: در زندگی‌های پر استرس امروزی انسان نیاز بیشتری به آرامش دارد و ماهی آکواریومی بدلیل تمیزی و سهولت در نگهداری، یکی از بهترین جانوران برای منازل است و بی تردید داشتن یک آکواریوم با تجهیزات هوادهی و غذادهی می‌تواند آرامش بخش باشد.
افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهیان زینتی  و آکواریومی در این استان اصفهان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه