تشكيل جلسه تنظيم بازار آبزيان  با حضور تشكل هاي آبزي پروري

  با حضور رييس سازمان شيلات ايران، جلسه هم انديشي با تشكل هاي آبزي پروري در خصوص تنظيم بازار آبزيان در سازمان شيلات برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در اين جلسه كه 29 ارديبهشت ماه سال 1403 در محل اين سازمان برگزار شد،ضمن ابراز خرسندي از گفتگو با دست اندركاران توليد و عرضه آبزيان در اين زمينه، به ضرورت و اهميت مشورت و هم انديشي با تشكل هاي شيلاتي اشاره كرد.  
سيد حسين حسيني با تاكيد بر اهميت تنظيم بازار گفت: تحليل قيمت و چرايي نوسان قيمت تمام شده از مسئوليت هاي تشكل ها است و سازمان شيلات براي ايفاي نقش حاكميتي و حمايتي خود نياز به تحليل تشكل ها در اين خصوص دارد .
وي به درخواست تنوع گونه اي بازار اشاره كرد و آن را از اولويت هاي تشكل ها در اين زمينه برشمرد وبر هماهنگي تام توليدكننده و صادركننده در زنجيره ارزش آبزيان تاكيد كرد و گفت : با ايجاد هماهنگي بين اين دو، تعارض، موجب متضرر شدن مصرف كننده نخواهد شد.
حسيني ايجاد بازارهاي تخصصي آبزيان به معناي واقعي را مورد اشاره قرار داد و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي اين امر را متذكر شد.
معاون وزير جهادكشاورزي حمايت از توليدكننده را همراستا با حمايت از مصرف كننده عنوان كرد و گفت: حمايت از توليد كننده با در نظر گرفتن فراهمي محصول و ايجاد تنوع محصولات آبزي براي مصرف كننده صورت مي گيرد و اين از سياست هاي اصلي سازمان است.
حسيني در پايان تاكيد كرد : تنظيم گري بازار توسط توليدكنندگان بايد به دقت و ظرافت صورت پذيرد به نحوي كه زنجيره ارزش از پيش توليد، حين توليد و پس از توليد بصورت واحد انجام گيرد.
 تشكيل جلسه تنظيم بازار آبزيان  با حضور تشكل هاي آبزي پروري
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه