در زمین زرع خبر، کاشتی صورت نگرفته است

 رسانه‌های قشم، تنهامانده  در جزیره بی مهری‌ها


مدیر مسئول پایگاه خبری خبر قشم گفت: حوزه فرهنگ (رسانه) همانند امور کشاورزی حول سه محور کاشت، داشت و برداشت پایه‌ریزی می‌شود و تا کاشت انجام نشود انتظار برداشت محصول خوب منصفانه نیست.
عادل عتیقی نژاد در نشست اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌های قشم با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین‌الملل رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: امروز اهالی فرهنگ نه تنها در قشم که در کل کشور به خاطر بی‌مهری‌ها و کم لطفی‌ها خسته‌اند و سوال ما از مسئولان فرهنگی این است که در این فرآیند چه چیزی کاشته‌اید که منتظر برداشت آن هستید؟
وی ادامه داد: خوشبختانه حوزه گردشگری قشم مورد توجه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قرار گرفته اما توجه به بخش فرهنگی کم و در حوزه اجتماعی زیر صفر است و ما انتظار داریم با ایجاد یک فضای جدید نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.
به گفته این فعال رسانه‌ای، اگر موفقیتی در حوزه رسانه‌های قشم مشاهده می‌شود نتیجه خون دل خوردن خود فعالان این عرصه است و از سوی مسئولان این شهرستان هیچگونه کار زیرساختی انجام نشده است.
وی ادامه داد: با این روند تا ۲۰ سال آینده هم نمی‌توان انتظار داشت فعالان عرصه رسانه قشم حتی در سطح استان درخششی داشته باشند چه برسد به خودنمایی در سطح ملی و فرا ملی.
عتیقی نژاد گفت: دوستان رسانه‌ای در قشم با زحمت شخصی رشد پیدا می‌کنند و زمانی که احساس کنند زمینه رشد در این جزیره جهانی برایشان تنگ است، منطقه را به خاطر نبود زیرساخت‌های مورد نیاز، ترک می‌کنند.
او با تاکید بر اینکه حوزه رسانه در قشم هر سال کوچک و کوچکتر شده است، افزود: ‌به دلیل نابسامانی اقتصاد رسانه که هیچگاه مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار نگرفته، شاهد فروپاشی تحریریه‌ها هستیم.
این فعال رسانه‌ای قشم در ادامه به معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: کم حرفی امروز اهالی فرهنگ و هنر در این نشست نشانه ناامیدی آنان از وعده‌های مسئولان است که هیچگاه عملی نشده والا حرف برای گفتن بسیار دارند.
وی تصریح کرد: حرف‌های امروز ما دردهای چندین و چند ساله‌ای است که مزمن شده و نمیدانیم تا کی باید فریاد برآوریم که مسائل فعالان رسانه‌ای مهم و قابل توجه است.
به گفته عتیقی نژاد، متاسفانه مسئولان جزیره قشم فقط به فکر دیده شدن در سطح استانی و ملی هستند در حالیکه کارنامه آنان با آنچه در قشم می سازند باید سنجیده شود نه آن تصویری که در پایتخت از خودشان به نمایش میگذارند.
وی ضمن پیشنهاد تغییر در نحوه بررسی عملکرد مسئولان فرهنگی مناطق آزاد در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور این پیشنهاد را مطرح کرد که در بررسی میزان موفقیت مسئولان باید مشخص شود این افراد در دوره فعالیت‌شان در قشم چند رسانه و یا فعال فرهنگی را به سطح استانی و یا ملی ارتقاء داده‌اند.
 رسانه‌های قشم، تنهامانده  در جزیره بی مهری‌ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه