یک منبع نظامی در صنعا

یمن فرودگاه‌ها، بنادر و تأسیسات نفتی عربستان را در بانک اهدافش قرار داد


یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد، یمن فرودگاه‌ها و بنادر عربستان و برخی تأسیسات نفتی استراتژیک این کشور را در بانک اهداف قرار داده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، رهبری صنعا مأموریت پاسخ به تنش اقتصادی در یمن را که عربستان و آمریکا پشت آن هستند، به نیروهای مسلح واگذار کرد. این تصمیمی است که جز بعد از تمام شدن گزینه‌های دیگر و رسیدن موضوع به بن‌بست گرفته نمی‌شود.
این رویکرد در پی ناکام گذاشتن مذاکرات مسقط درباره تبادل اسرا توسط عربستان، و کارشکنی در ازسرگیری فعالیت فرودگاه صنعا و همچنین دست داشتن در کمک به واشنگتن برای تأثیر گذاشتن بر عملیات نظامی یمن در حمایت از ملت و مقاومت غزه به‌رغم هشدارهای مکرر انصارالله یمن به ریاض و دیگر کشورهاست.
در این راستا، یک منبع نظامی آگاه در صنعا به الاخبار گفت: یمن فرودگاه‌ها، بنادر عربستان و تأسیسات نفتی استراتژیک این کشور را مجددا در بانک اهداف قرار داد و برای تحریک جبهه‌ها در داخل آماده است. باید عربستان فریب و حیله‌گری در پرونده صلح را کنار بگذارد، به‌ویژه بعد از اینکه ثابت شد عربستان پشت بحران اقتصادی اخیر است و در اقدامات خصمانه علیه یمن دست دارد؛ اقداماتی از جمله اجازه دادن به استفاده هواپیماهای آمریکایی از پایگاه‌های عربستان و ارائه داده‌های اطلاعاتی درباره پایگاه‌های یمن.
این منبع افزود: انتشار برخی تصاویر و مختصات فرودگاه‌ها و بنادر عربستان نخستین پیام‌ها به ریاض است و غافلگیری‌های دیگری وجود دارد. درخواست «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن از عربستان برای کنار گذاشتن این اقدامات، آخرین مهلتی است که ریاض می‌تواند از آن برای ممانعت از شعله‌ور شدن هر نقطه از عربستان استفاده کند. نیروهای صنعا توانستند بندر ایلات اسرائیل را ببندند و بندر حیفا و کشتی‌های تجاری اسرائیل و کشتی‌های مرتبط با آن در دریای مدیترانه و اقیانوس هند را هدف قرار دادند و قادر هستند هرگونه تأسیسات حیاتی عربستان را هم هدف قرار دهند.
اخیرا پس از هشدار عبدالملک الحوثی و اعلام قاعده «بندر مقابل بندر» و «فرودگاه مقابل فرودگاه» به عربستان در صورت ادامه محاصره یمن، رسانه‌های وابسته به انصارالله یمن عکس‌های هوایی و مختصات مهم‌ترین و برجسته‌ترین فرودگاه‌ها و بنادر عربستان سعودی را با عنوان «پس امتحان کنید» منتشر کردند.
این تصاویر هوایی شامل عکس فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض، فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده، فرودگاه ملک فهد در الدمام، بندر رأس تنوره، بندر جیزان، بندر جده و بندر ملک عبدالله در شهرک اقتصادی ملک عبدالله است.
علاوه بر این، منابعی در کشتیرانی در شهر الحدیده یمن به الاخبار گفتند از صبح دوشنبه درگیری‌هایی در دریای سرخ و مقابل باب المندب رخ داد و صدای انفجارهایی شنیده شد. فرماندهی مرکزی آمریکا نیز از رهگیری ۲ پهپاد خبر داد و مدعی شد هم‌پیمانانش در خلیج عدن ۲ پهپاد دیگر را منهدم کرده‌اند.
همچنین رژیم صهیونیستی دوشنبه اذعان کرد که در معرض یک حمله جدید از سمت دریای سرخ قرار گرفته است. «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم برای مقابله با این حمله موشک شلیک کردند
یمن فرودگاه‌ها، بنادر و تأسیسات نفتی عربستان را در بانک اهدافش قرار داد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه