سلاجقه در حاشیه نشست شانگهای: پایش خلیج فارس و دریای عمان را دنبال می کنیم

تاکید بر ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز

معاون رئیس جمهور ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت کنوانسیون راپمی با همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌تواند در بهبود شرایط محیط‌زیست خلیج فارس و دریای عمان موثر باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در چین، با عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی قطر دیدار و گفت و گو کرد.
راپمی بازوی اجرایی کنوانسیون کویت است که در زمینه حفاظت محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می کند.
سلاجقه در این دیدار بر تداوم همکاری در زمینه اجلاس گرد و غبار تاکید کرد و افزود: انتقال تجربه در خصوص پایش خلیج فارس و دریای عمان یکی از اهدافی است که ما دنبال می کنیم و این تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر است.
همچنین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این مجمع از نمایشگاه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری های شانگهای بازدید کرد.
سلاجقه در جریان این بازدید در گفت و گو با تلویزیون ملی چین با تبریک از ریاست چین در این مجمع، موضع مشترک اعضای این مجمع را برای تحقق اهداف این مجمع بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری همه جانبه برای تحقق اهداف توسعه سبز در کشورهای عضو است.
سخنرانی در بخش بلندپایه مجمع و دیدار با وزیر محیط زیست و اکولوژی چین، دیدار دوجانبه با وزرای محیط زیست حاضر دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای از جمله برنامه های سلاجقه در این سفر است.
تاکید بر ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه