در اداره  کل بنادر و دریانوردی امیرآباد برگزار شد 

بررسی تسریع فرایند ارایه خدمات و تشریفات  ورود و خروج کالا 


 در نشستی با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ، معاونین دریایی و بندری ، اپراتور و شرکت های کشتیرانی ، موانع و چالش فعالیتهای کشتیرانی و ارتقاء سرویس دهی و خدمات به ذی نفعان در بندر امیرآباد بررسی شد.این نشست که به منظور ارتقاء سرویس دهی و انجام خدمات مناسب به ذی نفعان برگزار شد بر همکاری و افزایش هم افزایی شرکت های کشتیرانی ، صاحبان کالا و اپراتور تخلیه و بارگیری تاکید شد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  محمد علی موسی پور گرجی در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل و اقدامات انجام شده گفت : هدف از این نشست بررسی اقدامات انجام شده در جهت بهبود عملکرد و تسهیلگری فرایند ورود و خروج کالا در بندر است که خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی همکار و بخش خصوصی شاهد رشد قابل توجهی در تخلیه و بارگیری کالا و همچنین انجام خدمات مناسب جهت ورورد و خروج شناورها در بندر امیرآباد در یک سال گذشته بوده ایم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در خصوص نوبت دهی و پهلوگیری شناور در اسکله بیان داشت : ملاک پهلودهی بر اساس زمان ورود شناورها به لنگرگاه و  اعلام امادگی به مرکز کنترل هماهنگی بوده که بر اساس NOR ثبت شده و همچنین اندازه و طول کشتی ، نوع کالا ، محل دپو و ارائه اسناد ، برنامه ریزی لازم جهت تخصیص اسکله انجام خواهد پذیرفت.
موسی پور در ادامه اظهار کرد : همانطوریکه مستحضرید از سال گذشته جلسات مستمر با حضور همه گروه های کاری بصورت اختصاصی برگزار و موانع و چالش های پیش رو احصاء شده و تا حد زیادی مرتفع شده است و می بایست این روند تا رسیدن به شرایط مطلوب و سطح رضایتمندی مناسب با مشارکت همه ذینفعان ادامه یابد.
مدیر کل بندر امیرآباد با اشاره به تناسب آمار صادرات و واردات کالا به بندر امیرآباد افزود : پیشنهاد شرکت های کشتیرانی و نمایندگان صاحب کالا در خصوص  اختصاصی نمودن اسکله ها  می بایست از لحاظ عملیاتی بودن هم راستای سیاست های راهبردی ابلاغی کلان کشور بررسی شود تا این اقدام چالش و نارضایتی بهمراه  نداشته باشد.
موسی پور در خصوص ارتقاء توان تجهیزاتی از طریق بندر و یا  اپراتور تخلیه و بارگیری که موضوع مورد دغدغه این نشست بود اعلان کرد ؛ در یکسال اخیر  چندین دستگاه تجهیزات بندری به ظرفیت بندر اضافه شد و انشالله تا ماه های آینده تجهیزات دیگری هم به تناسب حجم عملیات به ناوگان اضافه خواهد شد تا سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یابد.
در ادامه نمایندگان حاضر چالش های پیش رو  را مورد بررسی قرار داده و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد در جلسه آتی راهکارهای مناسب ارائه و نسبت به بهبود شرایط کنونی اقدام گردد .
بررسی تسریع فرایند ارایه خدمات و تشریفات  ورود و خروج کالا 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه