مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خبرداد؛
کمترین تنش آبی در شهرهای گلستان طی تابستان امسال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : با اقدامات فنی و مدیریتی ، تابستان سال جاری در مقایسه با تابستان سال قبل در شهرهای استان گلستان کمترین تنش آبی را شاهد بودیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوالفضل رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق کامل و خروج تمامی شهرهای استان و جلوگیری از هرگونه بروز تنش آبی علاوه بر استمرار اقدامات فنی و مهندسی در استان، نیازمند همراهی و همکاری مشترکان است که اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب از جمله راهکارهای تحقق این امر بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تقدیر از مردم گلستان در راستای همکاری با این شرکت جهت مدیریت صحیح مصرف آب و همکاری در خصوص پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب در تابستان سال جاری، گفت: بیش از ۹۵ درصد از منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی که در عرصه کشاورزی از آن استفاده میکنند بسیار ناچیز است و مدیریت مصرف یکی از راههای مهم جهت گذر از تنش آبی است.
رحیمی با بیان اینکه در استان کمبود یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیهای تولید آب وجود دارد، اظهار کرد: شهر گرگان یک هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر ظرفیت تأمین آب هزار و ۴۳۱ لیتر است اما با توجه به کسری موجود، توزیع عادلانه آب در سطح شهر جز اولویتهای این شرکت محسوب میشود.این مقام مسؤول در بخش دیگری با بیان اینکه گرگان تنها مرکز استان در کشور است که از منابع آب پایدار محروم است، افزود: تا زمانیکه از منابع آب پایدار و پتانسیل آبهای سطحی در تأمین منابع آب بهره مند نشویم به طور صد درصد مشکل مقطعی تأمین آب در گرگان حل نخواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از پساب تصفیه شده به ویژه در صنایع یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار مدیریت حوزه آب است.
این مقام مسؤول در ادامه حفر و تجهیز چندین حلقه چاه، بهسازی چاه و چند دهنه چشمه در راستای طرح مدیریت دارایی و همچنین اجرای پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب را از اقدامات مهم این شرکت در سطح استان جهت رفع تنش آبی در تابستان سال جاری نام برد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوالفضل رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق کامل و خروج تمامی شهرهای استان و جلوگیری از هرگونه بروز تنش آبی علاوه بر استمرار اقدامات فنی و مهندسی در استان، نیازمند همراهی و همکاری مشترکان است که اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب از جمله راهکارهای تحقق این امر بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تقدیر از مردم گلستان در راستای همکاری با این شرکت جهت مدیریت صحیح مصرف آب و همکاری در خصوص پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب در تابستان سال جاری، گفت: بیش از ۹۵ درصد از منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی که در عرصه کشاورزی از آن استفاده میکنند بسیار ناچیز است و مدیریت مصرف یکی از راههای مهم جهت گذر از تنش آبی است.
رحیمی با بیان اینکه در استان کمبود یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیهای تولید آب وجود دارد، اظهار کرد: شهر گرگان یک هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر ظرفیت تأمین آب هزار و ۴۳۱ لیتر است اما با توجه به کسری موجود، توزیع عادلانه آب در سطح شهر جز اولویتهای این شرکت محسوب میشود.این مقام مسؤول در بخش دیگری با بیان اینکه گرگان تنها مرکز استان در کشور است که از منابع آب پایدار محروم است، افزود: تا زمانیکه از منابع آب پایدار و پتانسیل آبهای سطحی در تأمین منابع آب بهره مند نشویم به طور صد درصد مشکل مقطعی تأمین آب در گرگان حل نخواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از پساب تصفیه شده به ویژه در صنایع یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار مدیریت حوزه آب است.
این مقام مسؤول در ادامه حفر و تجهیز چندین حلقه چاه، بهسازی چاه و چند دهنه چشمه در راستای طرح مدیریت دارایی و همچنین اجرای پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب را از اقدامات مهم این شرکت در سطح استان جهت رفع تنش آبی در تابستان سال جاری نام برد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
اصلاح نمای ساختمانهای معاصر بافت تاریخی برمبنای هویت گذشته محله
-
بهترین سن تشخیص کم شنوایی در کودکان ،قبل از ۳ ماهگی است
-
ابرپروژه زیرگذر گویم، کارکردی فراشهری دارد
-
کمترین تنش آبی در شهرهای گلستان طی تابستان امسال
-
تشریح فعالیت های عمرانی شهرداری نظرآباد در حوزه ساماندهی معابر
-
نشست پیگیری موضوعات اندازهگیری و دیسپاچینگ گاز دریافتی از خطوط انتقال منطقه ۲ عملیات انتقال گاز کشور
-
دوهزار تاکسی مشهد تا پایان امسال نوسازی می شود
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



