عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف انجام فعالیت های مشترک تحقیقاتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ادریس راموز در تشریح این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با حضور عادل پیغامی، مدیر عامل سازمان و مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منعقد گشت.
وی ادامه داد: ایجاد پایگاه پژوهشی تحقیقات باستانشناسی و مردم شناسی در حوزۀ خلیج فارس و انجام تحقیقات باستان شناسی، مردم شناسی و زبان شناسی از جمله اهداف مهم امضای این تفاهم نامه محسوب می شود.
راموز تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه جزیره قشم به مرکز مطالعات فرهنگی و تاریخی در حوزۀ خلیج فارس تبدیل خواهد شد و تهیۀ گاهنگار رویدادهای فرهنگی و تاریخی و برگزاری نشستها، همایشها، کنفرانسها و کارگاههای آموزشی در راستای شناخت، معرفی و آموزش در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (با تاکید بر گسترۀ خلیج فارس) صورت می پذیرد.
وی یادآور شد: همچنین تاسیس موزه یا موزههای تخصصی، موزه باستانشناسی، موزه لنج و شناورهای آبی و ... با هدف نگهداری دارایی های میراث فرهنگی در جزیره، ساماندهی محوطهها و بناها با هدف بازدید گردشگران، حمایت از تحقیقات مرتبط، پایاننامهها و انتشارات با موضوع میراث فرهنگی منطقه خلیج فارس و انتشارات مشترک به ویژه راهاندازی مجله در راستای تحقیقات باستانشناسی و مردمشناسی از دیگر دستاوردهای امضای تفاهم نامه به حساب می آید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان ساخت: مردمان جزیره قشم در طول تاریخ نقش بی بدیلی در تبادلات فرهنگی با سایر نقاط جهان از هند و چین و آفریقا تا اروپا و خاورمیانه داشته و تاثیر زیادی در شکل گیری فرهنگ حوزه خلیج فارس بر جای گذاشته اند و وقت آن رسیده است تا این نقش و اثرگذاری تاریخی به صورت مستند و مستدل ثبت و ضبط و به آیندگان ارائه گردد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ادریس راموز در تشریح این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با حضور عادل پیغامی، مدیر عامل سازمان و مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منعقد گشت.
وی ادامه داد: ایجاد پایگاه پژوهشی تحقیقات باستانشناسی و مردم شناسی در حوزۀ خلیج فارس و انجام تحقیقات باستان شناسی، مردم شناسی و زبان شناسی از جمله اهداف مهم امضای این تفاهم نامه محسوب می شود.
راموز تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه جزیره قشم به مرکز مطالعات فرهنگی و تاریخی در حوزۀ خلیج فارس تبدیل خواهد شد و تهیۀ گاهنگار رویدادهای فرهنگی و تاریخی و برگزاری نشستها، همایشها، کنفرانسها و کارگاههای آموزشی در راستای شناخت، معرفی و آموزش در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (با تاکید بر گسترۀ خلیج فارس) صورت می پذیرد.
وی یادآور شد: همچنین تاسیس موزه یا موزههای تخصصی، موزه باستانشناسی، موزه لنج و شناورهای آبی و ... با هدف نگهداری دارایی های میراث فرهنگی در جزیره، ساماندهی محوطهها و بناها با هدف بازدید گردشگران، حمایت از تحقیقات مرتبط، پایاننامهها و انتشارات با موضوع میراث فرهنگی منطقه خلیج فارس و انتشارات مشترک به ویژه راهاندازی مجله در راستای تحقیقات باستانشناسی و مردمشناسی از دیگر دستاوردهای امضای تفاهم نامه به حساب می آید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان ساخت: مردمان جزیره قشم در طول تاریخ نقش بی بدیلی در تبادلات فرهنگی با سایر نقاط جهان از هند و چین و آفریقا تا اروپا و خاورمیانه داشته و تاثیر زیادی در شکل گیری فرهنگ حوزه خلیج فارس بر جای گذاشته اند و وقت آن رسیده است تا این نقش و اثرگذاری تاریخی به صورت مستند و مستدل ثبت و ضبط و به آیندگان ارائه گردد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
فرصتها و چالشهای صادرات شن و ماسه دریایی اندونزی
-
رشد ۲۱۵ درصدی صادرات از ۲ بندر نوشهر و فریدونکنار
-
بابلسر؛ در صدر جذب بیشترین گردشگران سواحل خزر
-
آغاز عملیات تکمیل زیرساخت گردشگری بندر خمیر
-
عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
-
نجات جان ۸ نفر از سرنشینان یک قایق در زرآباد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



