مطالعات اجرايي مجتمع پرورش ماهيان خاوياري بخش سوسن ايذه به زودي آغاز مي شود


مديركل شيلات خوزستان با همراهي سرپرست معاونت آبزي پروري، رئيس اداره شيلات شهرستان ايذه از طرح هاي فعال و در حال احداث پرورش تلفيقي ماهي با كشاورزي شهرستان ايذه بازديد كرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضي سوري، طرح ترويجي پرورش متراكم كپور ماهيان در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي را يكي از ظرفيت هاي مهم شيلاتي شهرستان ايذه عنوان كرد و افزود: يكي از رويكردهاي اصلي در دستيابي به اهداف و ماموريت هاي اجرايي در حوزه آبزي پروري توسعه مشاغل خُرد خانگي و روستايي است و با توجه به استعداد شهرستان ها متغيرهايي در اين زمينه وجود دارد‌. 
سوري به موفقيت طرح متراكم پرورش ماهي در استخرهاي كشاورزي ايذه اشاره كرد و گفت: امسال در اقدامي ترويجي و به صورت پايلوت ۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهي در استخرهاي دو منظوره شهرستان ايذه رهاسازي شد و متقاضيان براي پرداخت تسهيلات در فصل كاري آينده به بانك ها و موسسات مالي مربوطه معرفي مي شوند. 
  وي با بيان اينكه در بحث آبزي‎پروري پايداري منبع آب به لحاظ كميت و كيفيت حائز اهميت است و محدوديت و كاهش منابع آب شيرين باعث شده است كه آب‎هاي نامتعارف در آبزي‎پروري بكارگيري ‎شود ادامه داد: در پرورش تلفيقي آبزيان در استخرهاي ذخيره كشاورزي، آب خروجي از استخر پرورش ماهي، غني شده و املاح و برخي از مواد مورد نياز گياهان را به صورت محلول به محصولات كشاورزي مي رساند.
مطالعات اجرايي مجتمع پرورش ماهيان خاوياري بخش سوسن ايذه به زودي آغاز مي شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه