۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری استان تهران اشتغال دارند


مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از سه هزار نفر به طور مستقیم و ۱۵ هزار نفر غیرمستقیم در زمینه آبزی‌پروری این استان فعالیت می‌کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، نورالله حسینی در این باره اظهار داشت: استان تهران با تولید بیش از ۹ هزارتن انواع ماهیان پرورشی از نوع سردابی مثل قزل آلا و ماهیان گرمابی نشان از ظرفیت های بالقوه و مناسب آبزی پروری در این استان دارد.
وی افزود: فعالیت های آبزی پروری و وجود بازار مصرف آبزیان در تهران، این منطقه را به یکی از استانهای مهم تولیدکننده انواع آبزیان خوراکی و زینتی تبدیل کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با این ظرفیت تولید واشتغالزایی مناسب می‌تواند چه در بخش تولید تخم چشم زده وبچه ماهی قزل آلا یا در بخش تولید و تکثیر ماهیان زینتی و زالوی طبی یا دیگر آبزیان پرورشی سالانه بخش بزرگی از نیاز بازارهای داخلی‌ و خارجی را تامین و در این خصوص با صادرات گونه های خاص پرورشی و صادراتی ارزآوری خوبی را در زیر بخش شیلات داشته باشد.
حسینی یکی دیگر از ظرفیت های تولید آبزیان در تهران وجود استخرهای دو منظوره کشاورزی برشمرد که در این استان به واسطه انجام آبیاری قطره ای یا اجرای روش های نوین آبیاری می توان از این استخرها برای پرورش ماهی استفاده کرد.
۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری استان تهران اشتغال دارند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه