مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:
امیدواریم تفاهم انرژی با روسیه منتج به قرارداد شود
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تفاهمنامهای در رابطه با انرژی با کشور روسیه در دستور کار داریم که امیدواریم منتج به قرارداد شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سعید توکلی در حاشیه نشست استانداران در وزارت کشور، در رابطه با ناترازی انرژی در حوزه گاز و تأمین سوخت نیروگاهها به مهر، اظهار کرد: ناترازی یکی از واقعیتها است و متأسفانه ناترازی گاز کشور در زمستان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب است. وی افزود: انتقال موضوع ناترازی و متعادل کردن آن روشی است که در دنیا استفاده میکنند و ما بر این اساس که سبد انرژی کشورمان چندان تنوعی ندارد، ۸۵ درصد سوخت نیروگاهها را از گاز تأمین میکنیم و حدود ۱۵ درصد دیگر را با نفت کوره و نفت گاز تأمین میکنیم.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: در زمستان بزرگترین مصرف کنندگان ما بخش خانگی، تجاری، صنایع جز و حمل و نقل مصرف بیشتری دارند که به همین میزان به نیروگاهها سوخت معادل اختصاص میدهیم. وزارت نفت متولی دادن سوخت معادل به نیروگاهها است.توکلی یادآور شد: در سال ۱۴۰۳ تا الان نه تنها سوخت معادل به نیروگاهها داده نشده است بلکه میزان سوخت معادل بیشتر از سال گذشته است، اگر به هر دلیلی گاز کمتری به نیروگاهها تزریق شود سوخت معادل یعنی نفت گاز و نفت کوره آن را جبران میکند. وی همچنین در رابطه با افزایش قیمت گاز بیان کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از مصرف کنندگان در اندازه الگوی مصرف قرار گرفتهاند، درست مصرف میکنند و به اصطلاح خوش مصرف هستند. برای این گروه نه تنها افزایش تعرفه نداشتیم بلکه مشمول پاداش نیز شدهاند. از تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ این ظرفیت ایجاد شد و شورای اقتصاد آن را تصویب کرد که افرادی که در الگو مصرف میکنند، مبلغ گاز بهای آنها صفر خواهد بود.مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: مشترکین پرمصرف در پلههای ۱۱ و ۱۲ بسیار مصرف گاز بالایی دارند، میزان گازبهای آنها به اندازه بالاترین مقدار تعرفه از طبیعی در کشور محاسبه میشود.توکلی همچنین بیان کرد: گاز در منطقه خاورمیانه نقش بسیار مهمی در تجارت و امنیت ایفا میکند، به همین منظور دیپلماسی انرژی در منطقه یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه کشورمان است. وی با بیان اینکه تفاهمنامهای در رابطه با انرژی با کشور روسیه در دستور کار داریم، افزود: این تفاهمنامه را به مراحل خوبی رساندهایم، امیدوار هستیم که منتج به قرارداد شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در رابطه با برنامه هفتم توسعه و حوزه گاز گفت: نگاه برنامه محور دولت یک تفاوت قابل توجه دولت چهاردهم است، از ابتدای استقرار دولت رئیس جمهور و وزیر نفت ابلاغهایی راجع به مهمترین بخشهای برنامه هفتم و همینطور تعهدات داشتند و همه اینها تبدیل به برنامههای عملیاتی کردیم و در حال تدوین و اجرا است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



