«سلامت نوزادان» سرمایهگذاری برای آینده جامعه
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از موفقیتهای چشمگیر در مراقبت از نوزادان خیلی نارس در استان خبر داد و اعلام کرد: با بهکارگیری روشهای غیرتهاجمی در بیش از ۸۰ درصد موارد، جان بسیاری از نوزادان زیر ۱۵۰۰ گرم نجات یافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، آرش رحیمی با اشاره به این که کیفیت مراقبتهای پزشکی در دوره نوزادی میتواند تأثیر بسزایی بر سلامت آینده آنان داشته باشد، تصریح کرد: مراقبتهای مناسب در این دوره زمانی، میتواند احتمال بروز بیماریها و مشکلات رشدی را کاهش دهد و در نهایت به بهبود شاخصهای سلامت جامعه کمک کند.وی گفت: برای کاهش مرگ و میر نوزادان خیلی نارس (زیر ۱۵۰۰گرم) مهمترین اقداماتی که در بخشهای مراقبت ویژه نوزادان انجام شده است شامل: استفاده از روشهای غیرتهاجمی در بیش از ۸۰ درصد از نوزادان نارس با وزن کمتر از ۱۵۰۰ گرم، تخصص و توانمندی کادر پزشکی که یکی از عوامل کلیدی در موفقیت درمان نوزادان نارس است، افزایش تعداد تختهای NICUو بهروزرسانی تجهیزات و امکانات بیمارستانی که این اقدامات بخشی از اولویتهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان محسوب میشود و برگزاری کارگاههای آموزشی برای کادر درمانی در زمینه کاهش مرگ و میر نوزادان بوده است.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: به همت دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت درمان جهت بهینهسازی و افزایش کیفیت کارگاههای آموزشی کادر درمان اقدامات مطلوبی انجام شده است که با هدف ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی و کاهش مرگ و میر نوزادان، از طریق اجرای پروژههای عملیاتی مبتنی بر شواهد بالینی، توانمندسازی سرپرستاران در طراحی مداخلات موثر بر اساس آخرین دستاوردهای علمی، اجرای پروژههای کاهش مرگ و میر نوزادان و تبادل تجربیات و چالشهای موجود در بخشهای نوزادان و ارائه راهکارهای عملی بود و پیشبینی میشود با اجرای پروژههای تدوینشده، شاهد ارتقای چشمگیر کیفیت مراقبتها و کاهش آمار مرگومیر نوزادان در استان باشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، آرش رحیمی با اشاره به این که کیفیت مراقبتهای پزشکی در دوره نوزادی میتواند تأثیر بسزایی بر سلامت آینده آنان داشته باشد، تصریح کرد: مراقبتهای مناسب در این دوره زمانی، میتواند احتمال بروز بیماریها و مشکلات رشدی را کاهش دهد و در نهایت به بهبود شاخصهای سلامت جامعه کمک کند.وی گفت: برای کاهش مرگ و میر نوزادان خیلی نارس (زیر ۱۵۰۰گرم) مهمترین اقداماتی که در بخشهای مراقبت ویژه نوزادان انجام شده است شامل: استفاده از روشهای غیرتهاجمی در بیش از ۸۰ درصد از نوزادان نارس با وزن کمتر از ۱۵۰۰ گرم، تخصص و توانمندی کادر پزشکی که یکی از عوامل کلیدی در موفقیت درمان نوزادان نارس است، افزایش تعداد تختهای NICUو بهروزرسانی تجهیزات و امکانات بیمارستانی که این اقدامات بخشی از اولویتهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان محسوب میشود و برگزاری کارگاههای آموزشی برای کادر درمانی در زمینه کاهش مرگ و میر نوزادان بوده است.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: به همت دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت درمان جهت بهینهسازی و افزایش کیفیت کارگاههای آموزشی کادر درمان اقدامات مطلوبی انجام شده است که با هدف ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی و کاهش مرگ و میر نوزادان، از طریق اجرای پروژههای عملیاتی مبتنی بر شواهد بالینی، توانمندسازی سرپرستاران در طراحی مداخلات موثر بر اساس آخرین دستاوردهای علمی، اجرای پروژههای کاهش مرگ و میر نوزادان و تبادل تجربیات و چالشهای موجود در بخشهای نوزادان و ارائه راهکارهای عملی بود و پیشبینی میشود با اجرای پروژههای تدوینشده، شاهد ارتقای چشمگیر کیفیت مراقبتها و کاهش آمار مرگومیر نوزادان در استان باشیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آغاز ریل گذاری راه آهن مبارکه ضرب آهنگ توسعه زیرساختهای ترانزیت
-
نجات معجزهآسای دست پسربچه ۷ ساله اصفهانی با پیوند بهموقع عروق
-
مردم مهمترین عامل بازدارندگی دشمنان هستند
-
الحاق ۱۶۰۸ هکتار زمین به چهار شهرستان سیستان و بلوچستان برای احداث مسکن
-
سنگآهن مرکزی بافق، معادل صدقات مردم به نیازمندان کمک میکند
-
«سلامت نوزادان» سرمایهگذاری برای آینده جامعه
-
فعالیت ۶ جایگاه ارزاق عمومی و ۸ نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
-
عقل و دین، دو بال پرواز انسان به سوی تعالی
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



