مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خبر داد:
بهره برداری از ۲۰ طرح ورزشی در هفته دولت در یزد
گروه استان ها- دانشی ، یزد- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تأکید بر نقش کلیدی رسانهها در ارتقاء آگاهی عمومی، به برنامههای پیشِرو برای بازسازی و نوسازی اماکن ورزشی استان پرداخت.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد هاشمی گفت که بخش بزرگی از زیرساختهای ورزشی در مرکز استان از عمر بالای ۲۰ سال برخوردارند و فرسودگی این اماکن، نوسازی را به اولویت اصلی ادارهکل تبدیل کرده است.
به گفته وی، تا پایان سال جاری، تحولات چشمگیری در دو مجموعه شاخص، ورزشگاه شهید پاکنژاد و ورزشگاه ۲۲ بهمن رخ خواهد داد.
وی ضمن اشاره به تعداد ۲۶۴ مکان ورزشی فعال در استان، از پیشرفت در روند اخذ اسناد رسمی برای این فضاها خبر داد و اعلام کرد: در نیمسال اخیر، با دریافت ۶ سند جدید، تعداد اسناد صادرشده به ۷۰ مورد رسیده و پیشبینی میکنیم این رقم تا پایان سال به ۹۴ سند برسد.
وی از جذب ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق کمکهای مردمی بود؛ مبلغی که بیش از دو برابر اعتبار دولتی سال گذشته این اداره کل خبر داد.
به گفته هاشمی، از نمونههای بارز این مشارکت، ساخت دو استخر مجزا برای بانوان و آقایان در شهرستان مهریز است که در حال حاضر به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیدهاند.
در ادامه، مدیرکل ورزش یزد از آمادهسازی ۲۰ پروژه عمرانی در حوزه ورزش خبر داد که قرار است همزمان با هفته دولت به بهرهبرداری برسند این طرحها شامل سالنهای ورزشی، فضاهای تمرینی و استخرهای عمومی در سطح شهرستانها هستند.
هاشمی همچنین با اشاره به وضعیت نگرانکننده کمتحرکی در استان، توسعه ورزش همگانی را نیازمند همکاری نهادهای مختلف دانست و اعلام کرد: برنامههایی مانند طرح ملی سواد حرکتی، در دستور کار قرار گرفته تا مشارکت عمومی در فعالیتهای ورزشی افزایش یابد.
وی افزود: تا پیش از سال جاری، تنها یکی از پروژههای ورزشی استان مشمول ماده ۲۷ قانون برای جذب بخش خصوصی شده بود؛ اما امسال، با پیگیریهای انجام شده، پنج پروژه نیمهتمام دیگر نیز در این فهرست قرار گرفتند تا بتوان از ظرفیتهای غیردولتی بهرهمند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به ساماندهی هیأتهای ورزشی اشاره کرد و گفت: ۹ مجمع انتخاباتی برگزار شده و مجامع پنج هیأت دیگر نیز در برنامه هستند تا هیأتهای بدون رئیس ساماندهی شوند.
هاشمی همچنین از برگزاری جلسات شورای معاونین بهصورت میدانی در شهرستانها مانند بهاباد، خاتم و ابرکوه خبر داد تا مشکلات مناطق با حضور مستقیم مدیران استانی بررسی و حل شود.
او با بیان اینکه یزد در سال گذشته عنوان برترین استان کشور در عملکرد ستاد امور جوانان را به دست آورد، خاطرنشان کرد که جوانان یزدی در برنامه ملی «ایرانیاران جوان» نیز در میان سه استان موفق کشور قرار گرفتند.
از دیگر برنامههای ابتدای امسال، میزبانی از ۱۵۰ زوج منتخب کشوری با حضور معاون وزیر ورزش بود که با برنامهریزی ویژهای اجرا شد. هاشمی اعلام کرد: در سال جاری، رویکرد اداره کل تقویت ارتباط با جامعه جوان بهویژه در دانشگاهها، مراکز آموزشی و پادگانهاست.
او از نهایی شدن تفاهمنامهای با آموزش و پرورش برای اجرای طرح استعدادیابی در مدارس خبر داد و افزود: از ابتدای مهر، طرح ویژهای برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در راستای ترویج ورزشهای بومی و همگانی در مدارس استان اجرا خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد هاشمی گفت که بخش بزرگی از زیرساختهای ورزشی در مرکز استان از عمر بالای ۲۰ سال برخوردارند و فرسودگی این اماکن، نوسازی را به اولویت اصلی ادارهکل تبدیل کرده است.
به گفته وی، تا پایان سال جاری، تحولات چشمگیری در دو مجموعه شاخص، ورزشگاه شهید پاکنژاد و ورزشگاه ۲۲ بهمن رخ خواهد داد.
وی ضمن اشاره به تعداد ۲۶۴ مکان ورزشی فعال در استان، از پیشرفت در روند اخذ اسناد رسمی برای این فضاها خبر داد و اعلام کرد: در نیمسال اخیر، با دریافت ۶ سند جدید، تعداد اسناد صادرشده به ۷۰ مورد رسیده و پیشبینی میکنیم این رقم تا پایان سال به ۹۴ سند برسد.
وی از جذب ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق کمکهای مردمی بود؛ مبلغی که بیش از دو برابر اعتبار دولتی سال گذشته این اداره کل خبر داد.
به گفته هاشمی، از نمونههای بارز این مشارکت، ساخت دو استخر مجزا برای بانوان و آقایان در شهرستان مهریز است که در حال حاضر به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیدهاند.
در ادامه، مدیرکل ورزش یزد از آمادهسازی ۲۰ پروژه عمرانی در حوزه ورزش خبر داد که قرار است همزمان با هفته دولت به بهرهبرداری برسند این طرحها شامل سالنهای ورزشی، فضاهای تمرینی و استخرهای عمومی در سطح شهرستانها هستند.
هاشمی همچنین با اشاره به وضعیت نگرانکننده کمتحرکی در استان، توسعه ورزش همگانی را نیازمند همکاری نهادهای مختلف دانست و اعلام کرد: برنامههایی مانند طرح ملی سواد حرکتی، در دستور کار قرار گرفته تا مشارکت عمومی در فعالیتهای ورزشی افزایش یابد.
وی افزود: تا پیش از سال جاری، تنها یکی از پروژههای ورزشی استان مشمول ماده ۲۷ قانون برای جذب بخش خصوصی شده بود؛ اما امسال، با پیگیریهای انجام شده، پنج پروژه نیمهتمام دیگر نیز در این فهرست قرار گرفتند تا بتوان از ظرفیتهای غیردولتی بهرهمند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به ساماندهی هیأتهای ورزشی اشاره کرد و گفت: ۹ مجمع انتخاباتی برگزار شده و مجامع پنج هیأت دیگر نیز در برنامه هستند تا هیأتهای بدون رئیس ساماندهی شوند.
هاشمی همچنین از برگزاری جلسات شورای معاونین بهصورت میدانی در شهرستانها مانند بهاباد، خاتم و ابرکوه خبر داد تا مشکلات مناطق با حضور مستقیم مدیران استانی بررسی و حل شود.
او با بیان اینکه یزد در سال گذشته عنوان برترین استان کشور در عملکرد ستاد امور جوانان را به دست آورد، خاطرنشان کرد که جوانان یزدی در برنامه ملی «ایرانیاران جوان» نیز در میان سه استان موفق کشور قرار گرفتند.
از دیگر برنامههای ابتدای امسال، میزبانی از ۱۵۰ زوج منتخب کشوری با حضور معاون وزیر ورزش بود که با برنامهریزی ویژهای اجرا شد. هاشمی اعلام کرد: در سال جاری، رویکرد اداره کل تقویت ارتباط با جامعه جوان بهویژه در دانشگاهها، مراکز آموزشی و پادگانهاست.
او از نهایی شدن تفاهمنامهای با آموزش و پرورش برای اجرای طرح استعدادیابی در مدارس خبر داد و افزود: از ابتدای مهر، طرح ویژهای برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در راستای ترویج ورزشهای بومی و همگانی در مدارس استان اجرا خواهد شد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
بهره برداری از ۲۰ طرح ورزشی در هفته دولت در یزد
-
ورزشگاه پارس، نماد همبستگی و شادی اجتماعی در قلب شیراز است
-
تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مهارتآموزی به عنوان زیرساخت پیشرفت ملی
-
افتتاح یا کلنگ زنی ۱۷۰ پروژه عمرانی درهفته دولت
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری از ۴۵ طرح صنعتی در هرمزگان تا پایان سال
-
ضرورت همکاری کامل صنایع در اجرای منظم برنامههای مدیریت مصرف
-
دیدارسرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با خبرنگاران
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



