عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:
لزوم همکاری وزارت خارجه برای ورود دانش و تکنولوژی از دیگر کشورها
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:اگرچه با کشوری مثل روسیه از سالهای قبل در زمینه انرژی تبادلاتی داریم و عملاً نتایج خیلی خوبی هم برای کشور داشته است؛این الگو میتواند به سایر کشورها هم تعمیم داده شود و فقط به کشوری مثل چین و روسیه در موضوع تبادلات انرژی بسنده نکنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد مرادی با اشاره به اهمیت موضوع دیپلماسی انرژی و تبادلات با کشورهای همسایه و سایر کشورها،به خانه ملت گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سطح کشور مطرح است و کمیسیون انرژی همواره این موضوع را پیگیری می کند؛ بحث دیپلماسی انرژی است.
نماینده مردم هرمزگان درمجلس،افزود:باتوجه به اینکه ایران درهر یک از کشورهای دنیا،یک ساختاری تحت عنوان سفارت دارد و یکی از وظایف سفیر در کنار همه ماموریتهایی که در خارج از کشور دارد این است که بحث دیپلماسی کشور را در زمینههای اقتصادی و همینطور موضوعات انرژی مطرح و دنبال کند؛تعاملاتی که با کشورها برقرار می شود فرصتی است که ما بتوانیم از این ظرفیت هم در بحث فروش و صادرات انرژی و هم در بحث واردات استفاده کنیم.
مرادی بابیان اینکه راهکارهای دیپلماسی انرژی شامل مجموعهای از اقدامات و سیاستهایی است که به منظور مدیریت ،بهینهسازی منابع انرژی و تقویت همکاریهای بینالمللی در این حوزه انجام می شود،اظهار کرد:اگرچه با کشوری مثل روسیه از سالهای قبل در این زمینه تبادلاتی داریم و عملاً نتایج خیلی خوبی هم برای کشور داشته است ؛این الگو میتواند به سایر کشورها هم تعمیم داده شود و فقط به کشوری مثل چین و روسیه در موضوع تبادلات انرژی بسنده نکنیم.
وی ادامه داد:از این جهت تاکید ما همیشه به وزارت امور خارجه بر این بوده که با تعاملات داخلی و هماهنگی با وزارت نفت در حوزه انرژی در بحث نفت،گاز و مشتقات و فرآوردهای نفتی و با وزارت نیرو هم در حوزه انرژیهای پاک و تجدیدپذیر و انرژی فسیلی و سایر موضوعاتی که می تواند یک برق پایداری را برای کشور به همراه داشته باشد،با کشورهای همسایه و دوست تعاملات و دیپلماسی انرژی داشته باشد.
رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: طبق تکلیفی که برای سازمان انرژی اتمی در مجلس در برنامه هفتم پیشرفت مشخص کردیم؛۱۰ هزار مگاوات برق را باید در کشور بیاورند و دانش آن را اجرایی کنند وزارت خارجه نیز بایستی با همکاری وزارتخانه ها دانش ایجاد انرژی پایدار در کشور را با تعاملات با سایر کشورها بیاورد و موضوع دیگر در تکلیف وزارت نیرو برای ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر که عمدتاً برق انرژی خورشیدی ایجاد می شود؛نقش وزارت امور خارجه در انتقال دانش و تکنولوژی میتواند موثر و تاثیرگذار باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد مرادی با اشاره به اهمیت موضوع دیپلماسی انرژی و تبادلات با کشورهای همسایه و سایر کشورها،به خانه ملت گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سطح کشور مطرح است و کمیسیون انرژی همواره این موضوع را پیگیری می کند؛ بحث دیپلماسی انرژی است.
نماینده مردم هرمزگان درمجلس،افزود:باتوجه به اینکه ایران درهر یک از کشورهای دنیا،یک ساختاری تحت عنوان سفارت دارد و یکی از وظایف سفیر در کنار همه ماموریتهایی که در خارج از کشور دارد این است که بحث دیپلماسی کشور را در زمینههای اقتصادی و همینطور موضوعات انرژی مطرح و دنبال کند؛تعاملاتی که با کشورها برقرار می شود فرصتی است که ما بتوانیم از این ظرفیت هم در بحث فروش و صادرات انرژی و هم در بحث واردات استفاده کنیم.
مرادی بابیان اینکه راهکارهای دیپلماسی انرژی شامل مجموعهای از اقدامات و سیاستهایی است که به منظور مدیریت ،بهینهسازی منابع انرژی و تقویت همکاریهای بینالمللی در این حوزه انجام می شود،اظهار کرد:اگرچه با کشوری مثل روسیه از سالهای قبل در این زمینه تبادلاتی داریم و عملاً نتایج خیلی خوبی هم برای کشور داشته است ؛این الگو میتواند به سایر کشورها هم تعمیم داده شود و فقط به کشوری مثل چین و روسیه در موضوع تبادلات انرژی بسنده نکنیم.
وی ادامه داد:از این جهت تاکید ما همیشه به وزارت امور خارجه بر این بوده که با تعاملات داخلی و هماهنگی با وزارت نفت در حوزه انرژی در بحث نفت،گاز و مشتقات و فرآوردهای نفتی و با وزارت نیرو هم در حوزه انرژیهای پاک و تجدیدپذیر و انرژی فسیلی و سایر موضوعاتی که می تواند یک برق پایداری را برای کشور به همراه داشته باشد،با کشورهای همسایه و دوست تعاملات و دیپلماسی انرژی داشته باشد.
رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: طبق تکلیفی که برای سازمان انرژی اتمی در مجلس در برنامه هفتم پیشرفت مشخص کردیم؛۱۰ هزار مگاوات برق را باید در کشور بیاورند و دانش آن را اجرایی کنند وزارت خارجه نیز بایستی با همکاری وزارتخانه ها دانش ایجاد انرژی پایدار در کشور را با تعاملات با سایر کشورها بیاورد و موضوع دیگر در تکلیف وزارت نیرو برای ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر که عمدتاً برق انرژی خورشیدی ایجاد می شود؛نقش وزارت امور خارجه در انتقال دانش و تکنولوژی میتواند موثر و تاثیرگذار باشد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



