اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران:
نخستین محموله خودروهای منطقه آزاد مازندران به بندر امیـرآباد رسید
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد که نخستین محموله خودروهای وارداتی منطقه آزاد مازندران امروز وارد بندر امیرآباد شد و روند تخلیه، کنترل و انتقال آنها به مراکز در حال انجام است.
به گزارش اقتصادسرآمد، این محموله شامل تعدادی از خودروهای سواری است که پس از طی مراحل قانونی، وارد استان شده است. با ورود این محموله، فرآیند عرضه خودروهای منطقه آزاد وارد مرحله عملیاتی شده و در روزهای آینده محمولههای بعدی نیز بهتدریج وارد خواهند شد.
استاندار مازندران پیشتر، وعده واردات خودرو از طریق مناطق آزاد را با هدف گسترش دسترسی مردم به خودروهای جدید و ایجاد شفافیت در فرآیند عرضه مطرح کرده بود.
با ورود نخستین محموله خودروهای منطقه آزاد به استان، این وعده به مرحله اجرا رسید و تحقق عملی آن امروز در برابر افکار عمومی مشاهده شد؛ اقدامی که، فصل تازهای در روند عرضه و خدماترسانی به مردم را رقم خواهد زد.
تمامی مراحل ترخیص، شمارهگذاری و عرضه این خودروها تحت نظارت دقیق دستگاههای مسئول انجام خواهد شد تا روند توزیع با سرعت و شفافیت کامل پیش برود.
ورود این محموله، نخستین گام عملی در اجرای طرح عرضه خودروهای منطقه آزاد در استان به شمار میرود.
به گزارش ایرنا، در بند ۱۱ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ تاکید شده که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید حوزه فعالیتشان را در راستای چهار هدف اصلی «انتقال فناوریهای پیشرفته»، «گسترش و تسهیل تولید»، «صادرات کالا و خدمات» و «تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج» توسعه دهند.
در ماده (۱) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی نیز ۹ هدف برای مناطق آزاد ترسیم شده که یکی از آنها صراحتا به اهمیت تولید و صادرات اشاره دارد.
«تسریع در انجام امور زیربنایی»، «عمران و آبادانی»، «رشد و توسعه اقتصادی»، «سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی»، «ایجاد اشتغال سالم و مولد»، «تنظیم بازار کار و کالا»، «حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقهای»، «تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و «ارائه خدمات عمومی» اهداف در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد تجاری در این قانون هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، این محموله شامل تعدادی از خودروهای سواری است که پس از طی مراحل قانونی، وارد استان شده است. با ورود این محموله، فرآیند عرضه خودروهای منطقه آزاد وارد مرحله عملیاتی شده و در روزهای آینده محمولههای بعدی نیز بهتدریج وارد خواهند شد.
استاندار مازندران پیشتر، وعده واردات خودرو از طریق مناطق آزاد را با هدف گسترش دسترسی مردم به خودروهای جدید و ایجاد شفافیت در فرآیند عرضه مطرح کرده بود.
با ورود نخستین محموله خودروهای منطقه آزاد به استان، این وعده به مرحله اجرا رسید و تحقق عملی آن امروز در برابر افکار عمومی مشاهده شد؛ اقدامی که، فصل تازهای در روند عرضه و خدماترسانی به مردم را رقم خواهد زد.
تمامی مراحل ترخیص، شمارهگذاری و عرضه این خودروها تحت نظارت دقیق دستگاههای مسئول انجام خواهد شد تا روند توزیع با سرعت و شفافیت کامل پیش برود.
ورود این محموله، نخستین گام عملی در اجرای طرح عرضه خودروهای منطقه آزاد در استان به شمار میرود.
به گزارش ایرنا، در بند ۱۱ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ تاکید شده که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید حوزه فعالیتشان را در راستای چهار هدف اصلی «انتقال فناوریهای پیشرفته»، «گسترش و تسهیل تولید»، «صادرات کالا و خدمات» و «تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج» توسعه دهند.
در ماده (۱) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی نیز ۹ هدف برای مناطق آزاد ترسیم شده که یکی از آنها صراحتا به اهمیت تولید و صادرات اشاره دارد.
«تسریع در انجام امور زیربنایی»، «عمران و آبادانی»، «رشد و توسعه اقتصادی»، «سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی»، «ایجاد اشتغال سالم و مولد»، «تنظیم بازار کار و کالا»، «حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقهای»، «تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و «ارائه خدمات عمومی» اهداف در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد تجاری در این قانون هستند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



