مدیرکل بنادر و دربانوردی خوزستان:
رشد ۱۴ درصدی تخلیه کالای اساسی در بندرامام خمینی (ره)
مدیرکل بنادر و دربانوردی خوزستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه کرده است که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد را نشان میدهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوطالب گرایلو به ایرنا اظهار کرد: میزان بارگیری کالای اساسی از انبار به مقاصد مصرف درون کشور با ۱۵ درصد رشد به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.
گرایلو با اشاره به روند صعودی عملیات اشاره کرد و افزود: طی هفته گذشته، بیش از ۴۰۵ هزار تن کالای اساسی از کشتیها تخلیه شده که نسبت به هفته ماقبل آن، ۱۰ درصد رشد را تجربه کردهایم.
وی با تاکید بر همافزایی دستگاه های اجرایی ذیربط در حوزه خروج کالا بیان کرد: ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) خارج و به مقاصد مصرف ارسال شده که بیانگر رشد ۵۰ درصدی در این بازه زمانی نسبت به هفته قبل است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: میانگین تخلیه روزانه از کشتی ۵۸ هزار تن و میانگین خروج روزانه از بندر ۶۸ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده است.
گرایلو برجستهترین دستاورد را در حوزه حملونقل ریلی دانست و تاکید کرد: میانگین بارگیری ریلی کالای اساسی در این دوره رشد ۵۰ درصدی داشته که این جهش نشاندهنده تسریع قابل توجه در انتقال سریعتر کالا به عمق کشور و کاهش گلوگاههای لجستیکی است.
وی همکاری بیندستگاهی را عامل اصلی موفقیتها خواند و گفت: تعهد بر ارایه خدمات سریع و موثر به مردم است و این یکپارچگی عملیاتی، محور اصلی کار خواهد بود.
به گزارش ایرنا بندر امام خمینی(ره) طی سالهای اخیر بهعنوان مهمترین بندر واردات کالاهای اساسی کشور، سهمی بیش از ۶۰ درصد از تخلیه و ترخیص این نوع کالاها را به خود اختصاص داده است.
بر اساس آمارهای رسمی سازمان بنادر و دریانوردی، سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد و توزیع میشود و روند تخلیه و خروج کالا در آن، بهویژه با توسعه زیرساختهای لجستیکی و حملونقل ترکیبی، در مسیر رشد مستمر قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوطالب گرایلو به ایرنا اظهار کرد: میزان بارگیری کالای اساسی از انبار به مقاصد مصرف درون کشور با ۱۵ درصد رشد به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.
گرایلو با اشاره به روند صعودی عملیات اشاره کرد و افزود: طی هفته گذشته، بیش از ۴۰۵ هزار تن کالای اساسی از کشتیها تخلیه شده که نسبت به هفته ماقبل آن، ۱۰ درصد رشد را تجربه کردهایم.
وی با تاکید بر همافزایی دستگاه های اجرایی ذیربط در حوزه خروج کالا بیان کرد: ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) خارج و به مقاصد مصرف ارسال شده که بیانگر رشد ۵۰ درصدی در این بازه زمانی نسبت به هفته قبل است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: میانگین تخلیه روزانه از کشتی ۵۸ هزار تن و میانگین خروج روزانه از بندر ۶۸ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده است.
گرایلو برجستهترین دستاورد را در حوزه حملونقل ریلی دانست و تاکید کرد: میانگین بارگیری ریلی کالای اساسی در این دوره رشد ۵۰ درصدی داشته که این جهش نشاندهنده تسریع قابل توجه در انتقال سریعتر کالا به عمق کشور و کاهش گلوگاههای لجستیکی است.
وی همکاری بیندستگاهی را عامل اصلی موفقیتها خواند و گفت: تعهد بر ارایه خدمات سریع و موثر به مردم است و این یکپارچگی عملیاتی، محور اصلی کار خواهد بود.
به گزارش ایرنا بندر امام خمینی(ره) طی سالهای اخیر بهعنوان مهمترین بندر واردات کالاهای اساسی کشور، سهمی بیش از ۶۰ درصد از تخلیه و ترخیص این نوع کالاها را به خود اختصاص داده است.
بر اساس آمارهای رسمی سازمان بنادر و دریانوردی، سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد و توزیع میشود و روند تخلیه و خروج کالا در آن، بهویژه با توسعه زیرساختهای لجستیکی و حملونقل ترکیبی، در مسیر رشد مستمر قرار دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
غولهای کشتیرانی جهان روی مدار سودآوری
-
رشد ۱۴ درصدی تخلیه کالای اساسی در بندرامام خمینی (ره)
-
برگزاری رویداد «ایران جان» با رویکرد معرفی ظرفیتهای دریامحور هرمزگان
-
کاشت ۳۰ هزار اصله نهال حرا در خورها و سواحل شهرستان بندرخمیر
-
پیشواز کیش برای نوروز ۱۴۰۵ با انتصاب رؤسای کمیتههای سفر
-
تغییر در هیئت مدیره ایزوایکو
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



