مدیر عامل آبفا مازندران :
مدیریت مصرف آب در مازندران ضروری است
گروه استان ها - سهیلا مرآتی، مازندران - مدیر عامل آبفا مازندران گفت: در حال حاضر میانگین مصرف آب در مازندران افزایش صعودی دارد و برای مدیریت در تامین و توزیع آب شرب نیازمند صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، بهزاد برارزاده در گفتگویی با اشاره به میانگین مصرف آب در استان اظهار داشت: میانگین مصرف آب در مازندران طی سالهای گذشته ۲۰ متر مکعب در ماه برای هر خانوار بوده در حالیکه هم اکنون میانگین مصرف ۱۱ متر مکعب در ماه است.
او میانگین سرانه مصرف آب در شهرها را ۱۹۱ لیتر و در روستاها ۲۱۰ لیتر اعلام کرد و افزود: نسبت به میانگین مصرف کشوری و جهانی روند تصاعدی داریم لذا ۱۰ درصد کاهش مصرف را به عنوان هدفی جدی در نظر گرفته و تلاش داریم با پیاده سازی راهکارهای فنی و نیز فرهنگسازی به این مهم دست یابیم.
برارزاده تصریح کرد : هر خانوار مجاز به مصرف روزانه ۱۲۰ لیتر آب است و اگر هر مشترکی بیش از حد مجاز مصرف کند، قیمت آب به صورت صعودی افزایش مییابد اما اگر مصرف کمتر از حد مجاز داشته باشد، پاداش دریافت خواهد کرد.
مدیر عامل آبفا مازندران ،هدر رفت آب در استان را یکی از دلایل مهم کاهش ذخایر در سطح استان خواند و گفت: ۲۴ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در سراسر مازندران وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر از آن فرسوده است و از مجموع آب تولیدی ۳۲ درصد به صورت هدررفت از دسترس خارج می شود.
برارزاده با اعلام رفع سالانه ۱۲۵ هزار متر شکستگی در شبکههای آب گفت: از ۳۰ درصد هدر رفت آب ۱۴ درصد به صورت هدر رفت واقعی (شامل شکستگیها) و ۱۶ درصد هدررفت ظاهری (شامل کنتورهای خراب، فلوترهای ناکارآمد و ....) است.
او ادامه داد: در حال حاضر ۶۶۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره در سطح استان وجود دارد که باید به یک میلیون متر مکعب افزایش یابد و ضروری است هر مشترک ۵۰۰ تا ۷۰۰ لیتر مخزن ذخیره در منزل داشته باشد و آبفا نیز موظف است برای هر مشترک این حجم را فراهم کند که بر این اساس در شرایط پدافند غیرعامل و در صورت بروز بحران، تا ۴۸ ساعت مشکلی در تأمین آب وجود نخواهد داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در پایان این گفتگو به پویش «هر خانه یک مخزن» تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی جدی گرفته و نهادینه شود
به گزارش اقتصادسرآمد، بهزاد برارزاده در گفتگویی با اشاره به میانگین مصرف آب در استان اظهار داشت: میانگین مصرف آب در مازندران طی سالهای گذشته ۲۰ متر مکعب در ماه برای هر خانوار بوده در حالیکه هم اکنون میانگین مصرف ۱۱ متر مکعب در ماه است.
او میانگین سرانه مصرف آب در شهرها را ۱۹۱ لیتر و در روستاها ۲۱۰ لیتر اعلام کرد و افزود: نسبت به میانگین مصرف کشوری و جهانی روند تصاعدی داریم لذا ۱۰ درصد کاهش مصرف را به عنوان هدفی جدی در نظر گرفته و تلاش داریم با پیاده سازی راهکارهای فنی و نیز فرهنگسازی به این مهم دست یابیم.
برارزاده تصریح کرد : هر خانوار مجاز به مصرف روزانه ۱۲۰ لیتر آب است و اگر هر مشترکی بیش از حد مجاز مصرف کند، قیمت آب به صورت صعودی افزایش مییابد اما اگر مصرف کمتر از حد مجاز داشته باشد، پاداش دریافت خواهد کرد.
مدیر عامل آبفا مازندران ،هدر رفت آب در استان را یکی از دلایل مهم کاهش ذخایر در سطح استان خواند و گفت: ۲۴ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در سراسر مازندران وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر از آن فرسوده است و از مجموع آب تولیدی ۳۲ درصد به صورت هدررفت از دسترس خارج می شود.
برارزاده با اعلام رفع سالانه ۱۲۵ هزار متر شکستگی در شبکههای آب گفت: از ۳۰ درصد هدر رفت آب ۱۴ درصد به صورت هدر رفت واقعی (شامل شکستگیها) و ۱۶ درصد هدررفت ظاهری (شامل کنتورهای خراب، فلوترهای ناکارآمد و ....) است.
او ادامه داد: در حال حاضر ۶۶۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره در سطح استان وجود دارد که باید به یک میلیون متر مکعب افزایش یابد و ضروری است هر مشترک ۵۰۰ تا ۷۰۰ لیتر مخزن ذخیره در منزل داشته باشد و آبفا نیز موظف است برای هر مشترک این حجم را فراهم کند که بر این اساس در شرایط پدافند غیرعامل و در صورت بروز بحران، تا ۴۸ ساعت مشکلی در تأمین آب وجود نخواهد داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در پایان این گفتگو به پویش «هر خانه یک مخزن» تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی جدی گرفته و نهادینه شود
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
مدیریت مصرف آب در مازندران ضروری است
-
معرفی و تجلیل از ۶ نمونه ملی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سیونهمین همایش کشوری
-
افزایش راندمان كورههای قوس الكتریكی فولاد مباركه با بومیسازی سیستم كنترل جبرانساز توان راكتیو
-
قطع جریان گاز ۲۳۸۰ مرکز متخلف در خراسان رضوی
-
واحد ۵۰۰تنی ماهیان خاویاری کهگیلویه و بویراحمد آماده بهرهبرداری شد
-
روکش آسفالت بیش از ۲۱۵ کیلومتر از راههای استان ایلام اجرا شد
-
ثبت بیش از ۷۰۰ نوع نیت برای موقوفات یزد
-
برگزاری جلسه کنترل پروژه طرح های اختصاصی مخابرات منطقه مرکزی
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



