هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی:
پیگیر تهاتر نفت برای تأمین مالی راهآهن زاهدان- زابل- بیرجند- یونسی هستیم
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مصوبات سفر رئیسجمهور و فعالسازی مسیرهای تأمین اعتبار پروژه راهآهن زاهدان- زابل- بیرجند- یونسی خبر داد و گفت: این پروژه با وجود مطالبات سنگین، در بخش زیرسازی جلوتر از برنامه زمانبندی پیش میرود.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در نشست با مصطفی نخعی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راهآهن زاهدان- زابل- بیرجند- یونسی اظهار داشت: محور اصلی این جلسه، پیگیری مصوبات سفر ریاستجمهوری و اعتبارات این طرح راهبردی بود که بهعنوان یکی از پروژههای مهم اتصال شرق کشور در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با تشریح اقدامات انجامشده برای تأمین منابع مالی پروژه، افزود: پیگیریهای صورتگرفته منجر به ارسال نامه درخواست سهمیه و سبد نفت از وزارت نفت و همچنین پیشبینی انجام فرآیند تهاتر نفت توسط کنسرسیوم شده که میتواند گره اصلی تأمین مالی طرح را باز کند.
بازوند ادامهداد: در همین راستا، درخواست برگزاری جلسهای در سازمان برنامه و بودجه با حضور شخص رئیس سازمان، مجمع نمایندگان استان، وزیر راه و شهرسازی و اینجانب، بهمنظور تسریع و نهاییسازی فرآیند تهاتر نفت توسط کنسرسیوم مطرح و پیگیری خواهد شد.
وی همچنین به موضوع توسعه شبکه ریلی شرق کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه، مکاتبه نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای اتصال ریلی به مرز ماهیرود و پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص دنبال شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت حفظ پایداری عملیات اجرایی پروژه، تصریحکرد: برای جلوگیری از تعطیلی کارگاهها و بروز مشکلات اجتماعی، مذاکرات لازم با شرکتهای پیمانکاری شاغل در طرح توسط مجری پروژه و معاونت مربوطه انجام شده است تا فعالیت کارگاهها حفظ شود و از هرگونه توقف که منجر به اعتراض عوامل اجرایی و کارگری شود، جلوگیری شود.
بازوند درباره وضعیت اجرایی پروژه خاطرنشانکرد: پروژه در بخش زیرسازی بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت کل طرح حدود ۱۱ درصد است که نشان میدهد با توجه به اعتبارات دریافت شده از نظر اجرایی، طرح جلوتر از برنامه زمانبندی حرکت میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در نشست با مصطفی نخعی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راهآهن زاهدان- زابل- بیرجند- یونسی اظهار داشت: محور اصلی این جلسه، پیگیری مصوبات سفر ریاستجمهوری و اعتبارات این طرح راهبردی بود که بهعنوان یکی از پروژههای مهم اتصال شرق کشور در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با تشریح اقدامات انجامشده برای تأمین منابع مالی پروژه، افزود: پیگیریهای صورتگرفته منجر به ارسال نامه درخواست سهمیه و سبد نفت از وزارت نفت و همچنین پیشبینی انجام فرآیند تهاتر نفت توسط کنسرسیوم شده که میتواند گره اصلی تأمین مالی طرح را باز کند.
بازوند ادامهداد: در همین راستا، درخواست برگزاری جلسهای در سازمان برنامه و بودجه با حضور شخص رئیس سازمان، مجمع نمایندگان استان، وزیر راه و شهرسازی و اینجانب، بهمنظور تسریع و نهاییسازی فرآیند تهاتر نفت توسط کنسرسیوم مطرح و پیگیری خواهد شد.
وی همچنین به موضوع توسعه شبکه ریلی شرق کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه، مکاتبه نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای اتصال ریلی به مرز ماهیرود و پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص دنبال شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت حفظ پایداری عملیات اجرایی پروژه، تصریحکرد: برای جلوگیری از تعطیلی کارگاهها و بروز مشکلات اجتماعی، مذاکرات لازم با شرکتهای پیمانکاری شاغل در طرح توسط مجری پروژه و معاونت مربوطه انجام شده است تا فعالیت کارگاهها حفظ شود و از هرگونه توقف که منجر به اعتراض عوامل اجرایی و کارگری شود، جلوگیری شود.
بازوند درباره وضعیت اجرایی پروژه خاطرنشانکرد: پروژه در بخش زیرسازی بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت کل طرح حدود ۱۱ درصد است که نشان میدهد با توجه به اعتبارات دریافت شده از نظر اجرایی، طرح جلوتر از برنامه زمانبندی حرکت میکند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



