مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد:
تکمیل ۱۲.۵ کیلومتر از محور خرمآباد-پلدختر تا پایان سال جاری
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دیدار با نماینده مردم پلدختر در مجلس، از تکمیل ۱۲.۵ کیلومتر از محور خرمآباد-پلدختر تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در دیدار با سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی، روند اجرایی قطعات مختلف این محور را مورد بررسی قرار داد و تصمیمات مشخصی برای رفع موانع و تسریع در بهرهبرداری اتخاذ کرد.
وی با اشاره به تصمیمات مربوط به قطعه اول پروژه اظهار داشت: مقرر است ۱۲.۵ کیلومتر از قطعه اول این محور حداکثر تا ۲۰ اسفند ماه به بهرهبرداری برسد. همچنین تداوم عملیات اجرایی پیمانکار، بهویژه با اولویت تکمیل این بخش، بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی از قول مساعد نماینده شهرستان پلدختر در تامین اعتبار مورد نیاز پروژه خبر داد و افزود: در راستای حمایت از پیمانکاران، پرداخت بخشی از مطالبات متناسب با اعتبارات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت و پیگیری پرداخت باقیمانده تسهیلات ماده ۵۶ نیز با همکاری مسئولان استانی انجام خواهد شد.
بازوند ادامه داد: عملیات اجرایی ۷ کیلومتر دیگر از این محور حدفاصل زهراکار تا تنگ تیر در قالب قرارداد به پیمانکار ابلاغ شده است و مقرر است روند اجرای پروژه در این محدوده تسریع شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره سایر تصمیمات فنی پروژه تصریح کرد: مشاور پروژه نیز متعهد شده است برآوردهای مربوط به بخشهای باقیمانده، از جمله تونل گازرده، ادامه مسیر قطعه اول و باقیمانده قطعه دوم را تهیه و برای انجام مناقصه به کارفرما ارائه کنند.
این مقام مسئول با اشاره به عملیات اجرایی قطعه چهارم محور خرمآباد-پلدختر، خاطرنشان کرد: علاوه بر اوراق مالی تخصیصیافته، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات ماده ۵۶ برای این قطعه در نظر گرفته شده است تا روند اجرا با شتاب بیشتری دنبال شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: محور خرمآباد-پلدختر از طرحهای مهم ارتباطی منطقه است و شرکت ساخت با همکاری نمایندگان مجلس و دستگاههای ذیربط، تکمیل هرچه سریعتر آن را با جدیت دنبال میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در دیدار با سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی، روند اجرایی قطعات مختلف این محور را مورد بررسی قرار داد و تصمیمات مشخصی برای رفع موانع و تسریع در بهرهبرداری اتخاذ کرد.
وی با اشاره به تصمیمات مربوط به قطعه اول پروژه اظهار داشت: مقرر است ۱۲.۵ کیلومتر از قطعه اول این محور حداکثر تا ۲۰ اسفند ماه به بهرهبرداری برسد. همچنین تداوم عملیات اجرایی پیمانکار، بهویژه با اولویت تکمیل این بخش، بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی از قول مساعد نماینده شهرستان پلدختر در تامین اعتبار مورد نیاز پروژه خبر داد و افزود: در راستای حمایت از پیمانکاران، پرداخت بخشی از مطالبات متناسب با اعتبارات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت و پیگیری پرداخت باقیمانده تسهیلات ماده ۵۶ نیز با همکاری مسئولان استانی انجام خواهد شد.
بازوند ادامه داد: عملیات اجرایی ۷ کیلومتر دیگر از این محور حدفاصل زهراکار تا تنگ تیر در قالب قرارداد به پیمانکار ابلاغ شده است و مقرر است روند اجرای پروژه در این محدوده تسریع شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره سایر تصمیمات فنی پروژه تصریح کرد: مشاور پروژه نیز متعهد شده است برآوردهای مربوط به بخشهای باقیمانده، از جمله تونل گازرده، ادامه مسیر قطعه اول و باقیمانده قطعه دوم را تهیه و برای انجام مناقصه به کارفرما ارائه کنند.
این مقام مسئول با اشاره به عملیات اجرایی قطعه چهارم محور خرمآباد-پلدختر، خاطرنشان کرد: علاوه بر اوراق مالی تخصیصیافته، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات ماده ۵۶ برای این قطعه در نظر گرفته شده است تا روند اجرا با شتاب بیشتری دنبال شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: محور خرمآباد-پلدختر از طرحهای مهم ارتباطی منطقه است و شرکت ساخت با همکاری نمایندگان مجلس و دستگاههای ذیربط، تکمیل هرچه سریعتر آن را با جدیت دنبال میکند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



